Gå til innhold

Henvisning fra lege


Msk87

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det fungere.. Ringer jeg til kiropraktor selv og bestiller time ang. bekkenet må jeg betale full pris fikk jeg beskjed om i dag da jeg ringte.. Men er det sånn at viss jeg får henvisning gjennom lege at det blir billigere eller gratis.. ? Eller blir det full betaling uansett..? billigere me fysioterapaut .. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke vil betale full pris på fysikalsk behandling må du henvises fra legen, da betaler du bare egenandel opp til frikortstaket som er på litt over 2000 kr tror jeg. Jeg går hos fysioterapeut nå og betaler ca 125 kr pr gang.

 

Så vidt jeg har forstått er det sånn at hvis legen gir deg diagnosen bekkenløsning er behandlingen gratis, ihvertfall hos fysioterapeut. Jeg er usikker på hvordan det er med kiroprakter, men det vet sikkert legen din.

 

Dersom du har bekkenløsning er det ikke sikkert at den beste behandlingen er hos kiroprakter, da det ofte er lurt å trene opp støttemusklatur. Du kan jo undersøke om det finne en manuell terapeut i nærheten av der du bor, de jobber både med opptrening og låsninger ("knekking").

 

Håper dette gjorde deg litt klokere! : )

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått opplyst av lege og kiropraktor at det er samme pris uansett, og at det ikke går an å bruke frikort på kiropraktor ei heller svangerskapsrelaterte plager.

 

Fysioterapi, bassengtrening etc skal visst være gratis om du får diagnosen bekkenløsning. Trening og fysioterapi skal være gratis opptil 6 mnd etter fødsel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalltipset er å si til legen at det er bekkenet og IKKE korsryggen, da systemet er bygd opp slik at gravid+ bekkenløsning = gratis, gravid+ korsrygg eller annet ryggplager = egenandel hvis man i det hele tatt finner en fysioterapeut med avtale. Hvis ikke må man gå privat og det koster en milliard.

Legen vet jo ikke hva som skjer hos fysioterapeuten.. vi har krav og rett på massasje, go get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...