Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg skal til gynekolog for ultralyd og til indremedisiner for å finne ut av den hormonelle tilstanden min. Jeg har de siste fire månedene blødd veldig ofte, til tross for at jeg har hormonspiral, og har hatt det i noen år. I tillegg mister jeg mye hår, har fått kraftig økt behåring på kroppen, har folsyremangel, tretthet, fått lettere hudproblemer. Det jeg lurer på er rett og slett om man kan ha pcos uten at dette har gått utover fruktbarheten. Jeg har fått to tette barn som begge ble unnfanget mens jeg brukte p-pille, så jeg har vel heller et "omvendt problem", og jeg har alltid trodd at et av de viktigste problemene forbundet med pcos er barnløshet, eller i hvert fall at man trenger hjelp for å få barn. Jeg håper jo det er pcos, og ikke testosteronproduserende svulst. Ellers er det vel ikke så mye annet som øker testosteronproduksjonen hos oss kvinner, samt fører til blødninger.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har blitt diagnostert med PCOS for noen år tilbake. Mitt eneste symptom var uregelmessige blødninger og langvarige. Jeg kunne blø i tre måneder av gangen, samtidig med helt vannvittige menssmerter. Jeg ble fortalt at jeg kunne få problemer med barn, men at ikke alle hadde det. I ettertid har jeg gått ned 40 kilo og ble dermed også kvitt PCOS'en min, og nå har jeg ingen problemer. Vet fortsatt ikke hvordan det er i forhold til fruktbarhet, jeg har ingen barn og er ingen prøver.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg er en slank PCOS og uten de verste symptomene du beskriver. Jeg hadde fram til 30 års alder spasommelig med mens (kunne gå flere måneder mellom). Etter jeg fikk første barnet normaliserte det seg i 6 ukers sykluser. Har hatt mye eggstokkcyster og fjernet både cyste og eggleder. Ellers ble det lettere for meg å bli gravid med assistert befruktning. Tror nok du får gode svar på UL og hos indremedisiner. Det går sikkert bra! mvh
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg tror der er en tilstand med binyrene som gir pcos-lignende symptomer, sånn som hårvekst for eksempel. MEN jeg vet ikke noe mer enn dette, ikke navn på tilstanden eller noe... De som har nevnt det har bare sagt at det var "noe" med binyrene... Hvordan oppfører kroppen din seg uten hormoner? Spesielt med tanke på syklus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå