Msk87 Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Lurer på hvordan det fungere.. Ringer jeg til kiropraktor selv og bestiller time ang. bekkenet må jeg betale full pris fikk jeg beskjed om i dag da jeg ringte.. Men er det sånn at viss jeg får henvisning gjennom lege at det blir billigere eller gratis.. ? Eller blir det full betaling uansett..? billigere me fysioterapaut .. ??
Maisie Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Tror det kun er til fysioterapeut det er gratis hvis man har med henvisning fra lege. Legen må skrive bekkenløsning med gangvansker på henvisningen. Men det er ikke alle fysioterapeuter som er gratis for det, jeg måtte betale. Tror det var fordi han ikke var tilknyttet kommunen. Var der noen ganger før jeg kuttet det ut fordi jeg ikke ble bedre. Nå går jeg til osteopat, og er myye bedre etter bare to behandlinger. Man ringer selv og bestiller time. Og betaler for det også, selvsagt.
Tremo Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Du skal få kiropraktor billigere, men ikke gratis om du får time via henvisning fra lege. Fysioterapeut er visstnok ennå billigere, om ikke gratis. Men dette med fysio vet jeg ikke helt.
Fifrildi Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Kirorpaktoren kan selv orde henvisning i følge kiropraktorforbundets nettsider. Det gjelder for 12 ganger, men din egenadel er fortsatt ganske høy. Jeg betaler 350,- kr gangen (700,- for første konsultasjon), men synes det er verdt hver krone.
CarpeDiem Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Fysioterapi er billigere enn kiropraktor. Trygderefusjonen er like stor, men fysioterapeuten er pålagt å følge satser som fastsettes av staten. Egenandel ca 150,- kr pr behandling. Hvis du har bekkenløsning med gangvansker (Må skrives på henvisningen fra legen), har du krav på gratis fysioterapi. I min kommune blir gravide prioritert til behandling, slik at de ikke trenger å stå i all uendelighet på venteliste.
Msk87 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2009 tusen takk for all hjelp folkens da tar jeg meg en tur til legen ..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå