Gå til innhold

Erfaringer ang dytting, klyping og "angrep" på ansikt til andre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ei datter på 2år. Hun har siden hun var halvannet hold på med å klype andre barn i ansiktet, dette har nå avtatt litt, men nå har dytting startet samtidig som hun ofte prøver seg på å ta andre barn i ansiktet. Hun er veldig opptatt av at alt er "mitt" og det er ofte da hun dytter eller klyper. Ofte er kan det skje også helt uoppfordret. Vi har prøvd alle mulige teknikker, det samme har de i barnehagen. Det skjer oftest når andre barn er på besøk inne hos oss.. Dette er forferdelig slitsomt og vi lurer på om det er noe galt eller om hun bare har kommet inn i en ond sirkel... Det har avtatt noe etter at hun fikk bedre språk, og ellers så er ho ei skjønn, men aktiv jente.. Noen som har erfaringer, eller tips til hva vi kan gjøre.

en bekymret mor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe erfaring med dette, da det svært ofte er min lille tulle som blir "angrepet" ;) MEN jeg har lest at det man skal gjøre hvis du som voksen er der når det skjer, er å sette deg ned på huk med barnet som ble "angrepet" og fokusere på at dette barnet får vondt når den andre slår/dytter/biter. Man skal visstnok ikke drive med for mye "fy skam deg"..etc. For det er ikke sikkert hjelper.

Dette skal visstnok hjelpe til med å utvikle barnets empatiske evner:)

Lykke til, håper det ordner seg for dere:)

Lille tuppa mi kom forresten hjem med bitemerker i armen i dag, hun er 2 år og 3 mnd og har allerede begynt å "sladre". Hun sier "aua, Isabella". Altså, at Isabella har bitt henne;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...