Gå til innhold

Nå må folk seriøst gi seg her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angående flere innlegg her om julegaver og bursdagsgaver, mange her inne prøver og gi folk dårlig samvittighet for at de vil kjøpe noe fint som barna ønsker seg, selv om det ikke er en nyttig ting. For det første selvfølgelig er det synd på de barna som ikke får gaver, både her i Norge og i alle verdens land, fryktelig trist. jeg selv støtter flere organisasjoner som hjelper disse. Jeg sender barneklær nedover og gir nesten alltid noen kroner når det kommer noen på døren, Jeg hjelper til litt, men hva mer kan man egentlig gjøre? I disse landene hvor dem ikke har penger eller mat til en unge engang, der har de ofte en 8-10 unger hver, da er det faktisk på tide og bruke kondom eller rett og slett slutte og ha sex. Blir kvalm av at dem lager så mange unger som rett og slett sakte sulter i hjel og har det forferdelig vondt. Barnemishandling er det der, virker som ingen av dem skjønner det, og folk har vært nede i flere land med tonnevis med kondomer, men det vil dem faktisk ikk bruke. Hva kan man gjøre da? Staten hjelper til med masse penger, gver og en har mulighet til å sende noen penger og klær og mange gjør faktisk det. Og da har jeg gjort mitt for å bidra og vil ikke bli sett ned på fordi vi kjøper dyre fine julegaver som barna ønske seg, vi tenker på de barna, tenner lys for dem, snakker om dem og bidrar litt med både penger og klær! Jeg har faktisk ikke dårlig samvittghet om jeg går inn på lekebutikken og svir av 2000 kr på leker i julegave til barna. Vi bor i et land hvor vi kan jobbe og tjene penger for å kjøpe ting vi ønsker oss, hvorfor skal barna mine ikke få noe fordi det finnes barn som har det vondt? Det blir for dumt. Vi kan ikke slutte og kose oss fordi det er mange som ikke har noe. vi jober for alle pengene vi har og føler selv at vi støtter mye. Resten koser vi oss med selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Ja, det er jamen på tide noen forteller'em at de må slutte å pule så vi kan få ha juleorgiene våre i fred og med god samvittighet.

Skrevet

At de bør slutte og lage så mange barn har ikke noe med julegavene og gjøre da. Synes du det er fint at dem lager unger de ikke har mat til, slik at disse barna sulter sakte ihjel og pines? Det tror jeg ikke du synes.

Skrevet

Beskyttelse kommer vel nederst på utgiftposten, og de har vel ikke så mye annet å drive med på fritiden, ettersom kulturtilbudene idisse landa ikke er helt på topp.

Skrevet

Ikke glem at mange av kvinnene i u-landet får barn pga voldtekt. Abort er noe man ikke høre til vanlig der. Mange får barn ufrivilig.

Skrevet

Haha! :)

Enig her, HI viser litt manglende forståelse for at ikke alle er sånn som henne, synes jeg. Det er kompliserte strukturer i et samfunn som bestemmer mye av måten folk tenker på, og dette gjør at man blant annet kanskje ikke tenker det samme om å få mange barn i u-land, som i i-land, for eksempel. (Kulturforskjeller, har du hørt om det?) Ikke alle er som oss i vesten (og hadde de vært det, hadde ikke vi vært der vi er i dag.) Så tenn et ekstra lys i juletida, du, og takk alle de fattige i verden som lider for at vi skal kunne ha det så godt. (Og jeg sier ikke dette for å gi deg dårlig samvittighet, men for at du skal kunne trekke deg selv ned fra din pidestall og tenke at du faktisk ikke er så mye bedre enn hvilken som helst åttling-mamma i Afrika eller hvor et skulle være.)

Skrevet

hvis det er kultur og få mange unger du ikke kan fø opp så er det en drittkultur. Sunn fornuft sier at når man ikke har penger til å ha flere barn så stopper man og lage barn, de som blir voldtatt er selfølgelig helt uskyldige i dette. Dette gjelder de som fortsetter frivillig og lage barn. Jeg har ikke dårlig samvittighet, jeg har hjulpet til og hjelper til hver måned, og får derfor ikke dårlig samvittighet av å kose meg på julaften. og ellers i hverdagen!

Gjest sug lut
Skrevet

Se her, gitt, en skikkelig samfunns- og kulturviter! Ikke verst!

Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=saokTRIg0qA

Dette er hva som skjer med de stakkars barna som ikke får mat. Disse var heldige og ble reddet, tenk på alle de som ikke blir det. Stakkars nydelige små. SLUTT OG LAGE BARN DERE IKKE HAR MAT TIL!

Gjest sug lut
Skrevet

Har du samme steingode løsning klar for fred på jord også så er vi jaggu i mål til jul. Det er så flott atte!

Skrevet

Jiises! You can`t save them all!

Kjøp de julegavene du vil.

Sug lut:krig og fred og religion og politikk og sånn. Bla bla bla!

Skrevet

SUG LUT, du er bare frekk hele tiden. Jeg har ingen løsning på ting, men et inderlig ønske om at de selv kunne begynne og forstå at de ikke må lage flere barn når de ikke har mat. Jeg sier ikke at dette er det eneste problemet, det er tusen andre ting og ta av også, men dette er et problem som kunne blitt mindre om de hadde sluttet og få så mange barn. Du får det til føles som jeg er en fæl person og det synes jeg er dårlig av deg, jeg prøver og hjelpe til med klær og penger, og hadde jeg hatt større hus ville jeg mer enn gjerne gitt noen foreldreløse barn et hjem. Selv om jeg ikke har dårlig samvittighet for å kjøpe en fin ting til barna mine, betyr ikke det at jeg er en grusom person uten følelser. Jeg føler at jeg bidrar for å hjelpe og derfor har jeg en ren samvittighet.

Skrevet

Jeje... Egentlig er det vel ikke vits i å ta opp sånt på et anonymforum, hvor mange bare skriver dritt for å provosere. (Smekk på labben til meg selv og tilbake til det jeg egentlig skulle gjøre i dag... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...