Gå til innhold

Har dere bestilt time hos legen?


lille_Harepus

Anbefalte innlegg

Tok meg akkurat en ringerunde til Jordmor og lege, fikk første kontroll i uke 10 hos legen. i uke 15 hos jordmor,

 

Når skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har time hos legen om to uker. Tror jeg er 4+1 i dag, så da er jeg vel rund 6 uker da. Har ikke snakket med jordmor enda. Tenkte at jeg kunne ta det etter at jeg hadde hatt timen min hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte time hos fastlegen i går. Fikk time i midten av neste uke. Termin 3,juni ifølge terminkalkulator. De spurte faktisk ikke hvor langt jeg var på vei da jeg ringte - de sa bare at første ledige time var neste uke, og da takket jeg ja til det. Kunne komme uken etter om jeg ville.

Det blir spennende. Tenkte å ta med samboeren også.

 

Fikk for øvrig beskjed om at det eneste man behøver å ta med er en urinprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hos legen 1 gang i mnd, grunnet andre ting...så min første time blir faktisk på mandag :)

men kommer nok til å gå til jordmor på slutten av svangerskapet denne gangen, grunnet en veldig komplisert fødsel sist...som kunne vært ungått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var raskt ute og hadde min første legetime etter nøyaktig 4 uker. Desverre var fastlegen min borte så jeg var hos en legestudent som gjorde så godt han kunne men det var tydeligvis hans første møte med en fersk gravid :o) Fikk uansett bekreftet graviditeten, og har satt opp ny time hos min fastlege om to uker (da vil jeg være 6 uker + 5)- regner med å bli litt klokere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ringerunde i dag, vil går til jordmor, å helst ikke lege, så jeg skal til jordmor i november da er jeg ca 12uker på vei. så tar jeg alle prøver osv der + henvisning til UL ! har vært hos legen min i begynnelsen av denne uken, det var for å diskutere abort, men det ble det ikke så da vil jeg helst til jordmor.

 

håpet på å få samme som jeg hadde sist, men det var ikke mulig pga hun ikke tar inn gravide lenger. hun hadde visst begynt med andre opg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til lege om en måned, da er jeg 9 uker på vei. Synes det er så lenge til!!! :) Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal til jordmor eller lege, tenkte å diskutere litt med legen. Nå er jeg så heldig at jeg har en fantastisk fastlege som alltid tar seg god tid og er super flink! Jeg er førstegangs så jeg vet ikke helt hva som er beste. Kanskje noen av dere har noen anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått time hos legen i uke 43. da er jeg 6 + 5, også har jeg fått UL i uke 44 da er jeg 7 + 5. ( tidlig UL pga prøverør)

 

 

har ikke helt bestemt oss for om at vi skal gå til lege el jordmor eller begge deler,. men har iallefall time hos legen først så får vi snakke med henne..

 

det er nesten 2 uker til. men virker som en evighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går dere til lege egentlig? Må dere det?

Jeg ringer jordmora her i byen når jeg ikke klarer vente lenger, tenkte jeg skulle vente litt denne gang (forsøke å forkorte den totale ventetia litt kanskje..?) men sist kom jeg til jordmor med d samme jeg hadde fått positiv test =) gikk kun til lege om det var noe hun ikke kunne hjelpe meg med, som sykemelding da jeg begynte å kaste opp bak disken på jobb ;P

 

Her i byen er det kun en jordmor, og hun er heldivis veldig flink :) legene stoler nok også mest på henne, og jeg føler at de har nok med andre ting, dette er hennes område! =))

 

Til dere som vil ha mitt råd; gå til jordmor om dere kan, og dere får god kontakt med henne :) om ikke, forsøk å bytte. Det er så viktig å ha en god jordmor, spesielt første gang! Her kan vi ringe henne også, om det er noe vi lurer på i forbifarta.

Det er jordmødrene sitt feldt dette, og de vil si om dere behøver gå til lege for noe ;)

 

Men det er min oppfatning, og sist fikk jeg inntrykk av at man ikke er like heldig alle plasser, så noen ganger må man visst til lege..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skalpå tidlg ul om 2 til 4 ker og får ukentlig oppfølging der fram til uke 18... etter det blir det jm og sykehuset annenhver uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått legetime når jeg er 7 fullgåtte uker, altså om 1 uke. Jeg vil heller gå til lege enn til jordmor fordi jeg syns jeg får bedre hjelp hos legen den første tiden. Syns det blir for mye pjatt hos jordmor liksom. Jordmor er greit å gå til helt mot slutten, da kan hun sjekke modning og foreta stripping og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig ening i det du sier om å gå til jordmor, men ikke helt enig i å ikke gå til lege i det hele tatt...

Annenhver gang er det beste :) Det er jo det de anbefaler...

Dette iforhold til om man blir syk under svangerskapet, så er det greit å ha en lege som vurderer også!

 

Også går det litt på om du har en lege du stoler på, og som kjenner deg så er det en trygghet å gå dit også! Forde legen har hele jornalen din og kan fange opp ting ikke en jordmor kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte legetime i dag, fikk ikkje før den 12.11 syns d e veldig lenge å vente. Tenkte eg sko ta ein privat ul når eg e kommet te 10 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestiller time i dag, for å sikre meg fødeplass på Ullevål, vil så gjerne føde der så jeg tar ingen sjangser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte legetime i uke 5, var der i går, uke 7. Han tok blodprøver og prata litt og jeg fikk ny time om to uker hvor vi skal snakke om prøvesvara. Han sa at det var vanlig med første UL i uke 18, dette synes jeg er veldig sent, derfor har jeg bestilt hos privat gynekolog, og skal dit i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen i morgen, jeg. Er mellom 6 og 7 uker på vei. Har den timen av andre grunner, men hadde bestilt nå uansett. Har lavt stoffskifte, og det må sjekkes spesielt i første trimester fordi mange trenger mer medisiner da. Tenkte å bestille time til ul rundt uke 12. Tenker jo så mye og vil se at alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag ska inte til legen forrens om 1 måned (uka 10). Funderar också på att bestille ul tidligare, så långt dit annars..Är det någon som ska göra fostervattensprov?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i dag og er mellom 6 og 7 uker på vei. Fikk en del råd og tips og så sendte hun avgårde henvisning for at jeg skulle få tidlig ul. Regnet med jeg skulle bestille den privat jeg og tenkte ca uke 12, men nå skal jeg visst inn allerede om 2-3 uker :). Skal også tilbake til legen om 2 uker for å ta div blodprøver. Kunne regne med lege (evt jordmor) en gang i måneden etter det, fikk jeg beskjed om. Godt fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte time i dag og får ikke komme inn til fastlegen min før 26.September og det er jo bare så lenge til da! Jeg er kjempespent og syntes nesten det er litt for lenge å vente til jeg er 10+5 uker på vei :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

September? ;o)

Jeg skal til legen 29oktober.Da er jeg 8 uker på vei.

Har vært der en gang,men det var for å få sykemelding.

29 skal jeg fylle ut papirer. Vet ikke hva mer man gjør så tidlig.

D.v.s at jeg ikke husker.Har vært igjennom dette en gang før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal til legen på onsdag, da er jeg 5+4. Blir fulgt opp tettere nå fordi vi hadde en SA i mai. Var hos legen og fikk bekreftet graviditeten i dag:)

 

Er veldig spent på når vi får UL, regner med at det blir ganske tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal til legen på onsdag, da er jeg 5+4. Blir fulgt opp tettere nå fordi vi hadde en SA i mai. Var hos legen og fikk bekreftet graviditeten i dag:)

 

Er veldig spent på når vi får UL, regner med at det blir ganske tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kommer inn under gruppen habituell abort + har ivf-baby(er) i magen, blir jeg veldig tett fulgt opp. Fikk bekreftet svangerskapet med hcg-prøve hos legen når jeg var 4+1. Deretter fikk jeg automatisk satt opp en rekke timer som alle vil inkludere ul. Første gang mandag 2. november når jeg er 7+4, deretter 10+1 og 12+4. Men, jeg er som sagt heldig og følges nøye opp av spesialist siden jeg har vært svært uheldig tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...