Gå til innhold

Hvor lang permisjon skal dere ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at jeg skal ta 80% og 56 uker permisjon. Det blir vel 46 uker siden 10 uker er forbeholdt far, har jeg forstått det rett? :) Syns den tiden med barnet er gull verdt, man får det aldri tilbake! Så klaffer det så bra med at nurket begynner i barnehage høsten 2011 og søtnosen på skole. Tenker kanskje litt vel langt frem i tid, men man må jo!

Hva skal dere gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss blir det til at jeg tar ut 100% dekning og deretter 3 mnd ulønnet permisjon. Etter det tar far ut sine 10 uker, og da er det plutselig sommer igjen og vi kan begge ta ut 4-5 uker ferie:)

Skrevet

Det er riktig som du sier - etter 1. juli er minst 10 uker forebeholdt far. Også er det vel noe ferieavvikling, men det har jeg ikke satt meg inn i.

Jeg ser for meg å være hjemme i ca. 5 mnd. Deretter deler vi en periode, fleksibelt uttak hvor vi jobber noen dager i uka hver, også tar mannen min en sammenhengende periode på 10 uker, kanskje mer, mot slutten.

En uvurderlig og spennende tid som vi begge gleder oss til :-)

Skrevet

Vi skal ha 100% dekning, men jeg skal ta ulønnet permisjon,slik at jeg blir hjemme til lille-gullet blir ett år. Siden blir pappan hjemme 1 dag pr uke i nesten 1 år, da han tar ut sine 10 uker slik. I den perioden jobber jeg 80 %, slik at gullet "slipper" med 3 dager pr uke i barnehagen. Blir mange uker uten lønn, men vi synes det er verdt det. Må rett og slett sette tæring etter næring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...