Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg er ikke i tvil om at jeg skal ta 80% og 56 uker permisjon. Det blir vel 46 uker siden 10 uker er forbeholdt far, har jeg forstått det rett? Syns den tiden med barnet er gull verdt, man får det aldri tilbake! Så klaffer det så bra med at nurket begynner i barnehage høsten 2011 og søtnosen på skole. Tenker kanskje litt vel langt frem i tid, men man må jo! Hva skal dere gjøre?
Tnica Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Hos oss blir det til at jeg tar ut 100% dekning og deretter 3 mnd ulønnet permisjon. Etter det tar far ut sine 10 uker, og da er det plutselig sommer igjen og vi kan begge ta ut 4-5 uker ferie:)
Modus Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Det er riktig som du sier - etter 1. juli er minst 10 uker forebeholdt far. Også er det vel noe ferieavvikling, men det har jeg ikke satt meg inn i. Jeg ser for meg å være hjemme i ca. 5 mnd. Deretter deler vi en periode, fleksibelt uttak hvor vi jobber noen dager i uka hver, også tar mannen min en sammenhengende periode på 10 uker, kanskje mer, mot slutten. En uvurderlig og spennende tid som vi begge gleder oss til :-)
CarpeDiem Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Vi skal ha 100% dekning, men jeg skal ta ulønnet permisjon,slik at jeg blir hjemme til lille-gullet blir ett år. Siden blir pappan hjemme 1 dag pr uke i nesten 1 år, da han tar ut sine 10 uker slik. I den perioden jobber jeg 80 %, slik at gullet "slipper" med 3 dager pr uke i barnehagen. Blir mange uker uten lønn, men vi synes det er verdt det. Må rett og slett sette tæring etter næring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå