Gå til innhold

Til dere vinterdress-eksperter! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal jeg endelig dra meg ut og kjøpe dresser til mine to. Hva vil dere anbefale til en i bhg og en som går i første klasse? Vi bor på Vestlandet, så her er vinteren mer fuktig og brun enn tørr og hvit.

Og hvis noen vet om noen tilbud noe sted, kom gjerne med det i samme slengen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som egner seg best på Vestlandet, men vi kjøper Reima. Har gjort det hvert år, og like fornøyd :) Alltid tørr og varm. Hun blir snart 5 år.

Skrevet

Jeg kjøpte Reima da de var yngre og var fornøyd. Men så er det så mange (på dib) som sier at Reimaen blir så fort slitt etterhvert som ungene blir større og mer aktive, så dermed prøver jeg å finne andre alternativer, med varierende hell. I fjor kjøpte jeg Reflex og den var ikke noe god... etter en asfaltvinter så var det flere hull :o

Skrevet

Har en meget aktiv frøken her i huset, og de Reimadressene holder så absolutt :) Sikkert mye annet fint å få også, men de duger nå utmerket her i huset. I tillegg er de pene å se på :)

Skrevet

jeg har kjøpt reimatec til minstegutten min.. storesøster har jeg kjøpt en dress som heter artic.

Men jeg er veldig glad i reimatec, troll, ticket to heaven blandt annet =)

Skrevet

Hei ippemo

Jeg er ingen ekspert, men i grunnen i samme "klemma" selv :-) Bor på fuktige varme sørvestlandet...

Til min eldste (som er over dressalder nå) har jeg vært mest fornøyd med HellyHansen i alderen 3-6 år. De er slitesterke, men litt for stive til de små. De har avtagbart for, noe som er genialt slik at man kan tilpasse etter temp og greier seg med en dress hele året. Testet Reimas vår/høst dress til henne da hun var 5. Den gikk det hull på på knærne med en gang, men etter å ha lappa så holdt den i 2 år. Gikk fint å bruke den om vinteren også her som det er så mildt. Når hun begynte på skole ville hun ikke lenger ha hel dress. Så da hadde hun en todelt en fra Reflex på de kaldeste dagene ellers bare regntøy (som det i grunnen ble mest av). Ble ikke brukt så mye, så til lite bruk holdt den i allefall mål...

Men nå har jeg en liten barnehage jente på 1 år som skal ha dress. Og jeg lurer og lurer og kommer meg aldri ut for å få kjøpt noe.... Har nesten bestemt meg for å dra å kikke på Troll nå. Den har avtagbart for, er like myk som Reima, men mer slitesterk på de utsatte stedene så vidt jeg har klart å finne ut.... Dobbel så dyr som en HH da men...

Tips til slutt. BabyShop har åpnet butikk på Tvedt-senteret (der kids&care var før). De har åpningstilbud fom i dag, mener jeg så de hadde 20% på alle klær? Regner med at dette gjelder yttertøy også da... (de har reima).

Lykke til (til både deg og meg :-))!

:-)

Skrevet

Jeg har reima til begge mine to,vi bor i sør .Har en på 8 og ei på 3 som går i b.hagen.

Er kjempefornøyd med dressene,ingen som slår reima spør du meg!!

Skrevet

Ho, ho (rødme) gav deg et veldig lokalt tips ser jeg. Vet jo ikke hvilken by du bor i da.... Er visst fler byer på denne vestlandskysten har jeg hørt.... ;-)

Skrevet

Har vært å sett en del på dresser selv.

Min erfaring er at reima, troll og ticket2heaven er best.

Men jeg synes de er dyr. I år går jeg får reflex sin dress. Har brukt den før og er veldig fornøyd. lett å ta på selv, varm og god, ikke så klumpete og tykk. Jeg synes den er super. Koster under 600 kr.

Skrevet

prøv ticket dressene, Er like gode som reima,men mer slitesterke og bedre til større barn.

Skrevet

Hei dere og tusen takk for svar! Jeg kjøpte dress til 4-åringen i dag, og det ble Friends-dressen fra Obs. Den kostet ikke all verden, så om den ikke skulle være så bra likevel, så går det helt fint :)

Jeg fant dessverre ikke noe til førsteklassingen i dag, virker som det var lite å få tak i hennes størrelse (128-134).

Jeg kikket på HH-dressen også, synes den virker ganske bra, særlig siden den har gummi på rompa, men mtp den o'store testen som nylig ble gjort, så gikk jeg for Friends-dressen som hang rett ved siden av :)

Og til deg med det veldig lokale tipset, jeg bor nok et litt annet sted på denne vestlandskysten, hehe ;) Men takk uansett! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...