Gå til innhold

Dette med kaffe?!!? Hvor mye tar dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke store kaffe drikkern,men syns det er godt av og til...og nå i svangerskapet syns jeg det smaker ennå bedre. Driker en til tre kopper om dagen men så kan det evt gå dager før jeg drikker noe igjenn. Hvor mye drikker dere? Bør kutte helt ut kansje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å ikke drikke mer enn 1-2 kopper om dagen. I første trimester taklet jeg ikke kaffe i det hele tatt, og holdt meg helt unna! Nå har jeg store problemer med å holde meg til max to kopper om dagen, så det hender jeg drikker flere. Huff...!

Skrevet

Prøver å holde meg til 1-2 kopper om dagen. Men det er vanskelig. Er så trøtt på jobb om dagene. Og så blir det fort en kopp te også. Inneholder grønn te koffein? Kanskje det er bedre.

Skrevet

Noen dager drikker jeg 4 kopper andre dager kanskje bare 1.

Jeg drikker det jeg føler at er rett og koser meg med kaffen min:D

Man skal ikke gi opp alt fordi man er gravid, og nå er vi trygt og langt inn i 2.tri.

Skrevet

Hei, jeg ELSKER kaffe. I første trimester var jeg streng med meg selv og drakk maks1 til 2 kopper om dagen. Nå i uke 21 så er jeg mye mer avslappet i forhold til kaffedrikkingen. Men, jeg forsøker å spre kaffekoppene litt utover dagen, for jeg innbiller meg at det gir en lavere koffeinkonstentrasjon i kroppen enn om jeg unner meg hele dagens rasjon om morran.

Skrevet

Oooh, godt å høre at det er flere som ikke er helt hysterisk på dette! :)

Skrevet

koffein er ikke bra for barnet uansett hvor langt man har kommet i svangerskapet,så 1-2 kopper per dag er mer enn nok...grønn te inneholder også koffein.selv om den har naturlig koffein,så reagerer barnet på samme måte...så te,kaffe,cola o.l. bør ikke gravide drikke for mye av...

Skrevet

På hvilken måte reagerer fosteret på? Blir det hyper eller noe? Jeg drikker kanskje en kopp kaffe innimellom hvis jeg er veldig trøtt en morgen.. hehe^^

Skrevet

Jeg syntes også kaffe var enda bedre enn før i begynnelsen av svangerskapet. Grublet en stund, men så fant jeg ut at NOE må jeg unne meg. Her hjemme blandet jeg den vanlige kaffen med halvparten koffeinfri, og merker ingen forskjell. Men jeg tar meg gjerne en kopp eller to ute også i løpet av dagen.

Skrevet

Jeg elsker også en god kopp kaffe - MEN har ikke drukket en eneste en de siste 5-6 månedene. Og det er fordi jeg vet det ikke er bra, og øker sjansen for abort (har mistet før, og er derfor ekstra på vakt). I medisinsk sammenheng blir koffein klassifisert i samme gruppe som amfetamin - så ja, det påvirker fosteret også...

Selvfølgelig skal man unne seg ting når man er gravid også, men det er altså en grunn til at man ikke anbefaler gravide å drikke særlig mye kaffe. Man må heller velge med omhu det man skal "unne" seg.

Zita West som er lege og kostholdsekspert i England for gravide sier man skal holde seg helt unna kaffe...

Skrevet

3. gang jeg er gravid og faktisk aldri hørt at man skal være forsiktig med kaffe! Drikker minst en caffe latte hver dag (med espresso), 1-2 kopper kaffe og litt te. Og kommer ikke til å endre på det så lenge jeg har lyst på det!

Skrevet

Jeg mista helt lysten på kaffe i 1. tri jeg, har vel begynt å drikke litt så smått igjen nå, er 17 fullgåtte i morgen. Men det er ikke mye jeg slurper i meg før jeg blir kvalm igjen... Nå var ikke jeg største kaffedrikker i utgangspunktet, men savner det litt, det å ikke bli kvalm av kaffen, men kunne kose seg med en kopp

Skrevet

Jeg er en av de "heldige" som har reagert med avsky på kaffe siden jeg ble gravid. Veldig RART i og med at kaffe var noe av det beste jeg visste tidligere, og jeg klarte ikke å starte dagen uten en kopp! Nå blir jeg uvel bare noen sitter VED SIDEN AV og drikker en kopp kaffe... For ikke å snakke om å kysse kjæresten rett etter han har tatt seg en slurk av morgenkaffen... Huff.. Håper virkelig dette endrer seg til jeg har født, for det er jo så godt med kaffe! Er 16+2 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...