Har to herlige jenter!=) Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Blir jo så usikker i disse svineinfluensatider. Hadde ikke vurdert å ringe til legen ellers. Jeg var forkjølet leeeeenge for 3 uker siden. Nå ble jeg forkjølet igjen, på fredag. Har en jente som går i barnehagen så hun drar jo med seg mye slikt så jeg tror/vet at jeg ikke er annet enn forkjølet. Tett i nesa, masse tykt snørr. Vondt i halsen, vondt i bihulene. Hoster opp grønt gørr men hoster ikke spesielt mye. Alt dette er helt typisk for meg når jeg er forkjølet. Er ikke spesielt slapp men litt slapp blir man jo når man er forkjølet. Har ikke hatt feber, spesielt vondt i hodet eller muskelverk. Eneste at jeg har vært forkjølet en god stund nå men det henger jo i mye lengre når man er gravid. Er det noe grunn til å oppsøke lege eller kan jeg ta det med ro? I går kveld fikk jeg litt mere vondt i halsen å ble litt tett i brystet sånn at pustet blir litt tyngre men dette er jo også normalt ved forkjølelse. Mye slim fra nesa som renner ned og hoper seg opp. Er gravid i uke 33.
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg er gravid i uke 37 og var syk hele forrige uke... Kontaktet ikke lege siden jeg anså det hele som en vanlig forkjølelse! (tette bihuler, hoste, værkesmerter i leddene og hodepine) Hadde ikke feber... Hadde jeg hatt det hadde jeg nok ringt legen tror jeg. Men nå skal det nevnes at jeg er veldig avslappet i forhold til sykdom og spesiellt denne svineinfluensaen... Er du usikker burde du ringe da! Lykke til :-)
Har to herlige jenter!=) Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2009 Nei, jeg har heller ikke feber så da ser jeg egentlig ingen grunn til å ringe. Har helt typiske forkjølelsessymptomer. Blir jeg verre så får jeg ringe da isteden!=) Takk for svar.
lioness* Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Er også forkjølet, er 24+4. Ringer ikke lege, jeg vet at dette ikke er noe annet enn en ordinær forkjølelse så da er det ingen grunn til å ta kontakt. Hadde jeg fått høy feber ville jeg nok ringt. Holder meg hjemme fra jobb et par dager for å hvile og sove mest mulig (i håp om at det går raskere over) og dessuten for ikke å spre smitten til mine kolleger. God bedring til dere andre snørrete jenter
Snuppa! Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg hadde alle symptomene på svineinfluensa. Lå med feber i 4 dager, det har jeg ikke hatt siden jeg var liten unge. Var hos lege, men han sjekka ikke for svineinfluensa engang. Vet ikke hva jeg hadde, men tok meg over en uke før jeg var på beina igjen. Nå har det kommet tilbake minus feber, men får jeg feber igjen kommer jeg til å kreve ordentlig undersøkelse.
Ventura Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Sitter her med grumsete hals, tett nese og såre øyne. Hadde feber i to dager men ikke nå lenger. Jeg har diabetes og fikk derfor skyhøyt blodsukker (dette følger hverandre) og ringte sykehuset og legen min. Ble kraftig overraska da begge ringte tilbake! Flere ganger! Andre dagen ringte de for å spørre hvordan jeg følte meg!?! Fastlegen "tvangssykmeldte" meg ut uka med beskjed om hva jeg skulle være på vakt for, pusteproblemer og økt feber hovedsaklig. Men jeg er rett og slett bare sørpe forkjøla og nå begynner det å bli bedre. Men er du usikker, så ring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå