Gå til innhold

eggløsningtester..når på døgnet skal man teste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?? er på dag 13 i syklusen,å har ikke testet positivt enda hvertfall... bør jeg teste tidlig på dagen-ettermiddag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i utgangspunktet det samme når på døgnet du tester, men du MÅ ha endel konsentrert urin.. Dvs. at du ikke har tilført væske på lenge og at du ikke har tisset de seneste timene.. Da vil du få riktigst resultat.. Derfor er det som regel best å teste med morgenurin. Den har fått godgjort seg gjennom natten og du har ikke tilført væske på mange timer..

Skrevet

Er ikke det du skriver nå riktig hvis du skal ta graviditetstest, ikke EL-test?

Alle har jo en viss del LH hormon i kroppen fra før av.

Dvs. tar du EL-test på morgenen får du utslag på det LH hormonet man til enhver tid har i kroppen (pga konsentrert urin) og ikke det LH hormonet som øker ved EL?

Det er vel bedre å ta EL test i løpet av dagen/ettermiddagen, da vil en klarere se om man har stigning i LH eller ikke?

I tillegg er ofte EL på kvelden.

Skrevet

Hei,

Jeg har brukt EL tester i flere mnd. Og jeg tester både morgen og kveld, og har brukt morgenurin (og urin flere timer etterpå) og det virker ikke at den slår noe mer ut pga morgen urin. Men bare så det er sagt så er jeg som regel oppe å tisser en gang om natten så det kan jo være derfor.....

Tester normalt posetivt i to dager og denne mnd så brukte jeg morgen urin første dagen og andre dagen så glemte jeg meg men holdt meg da i 4 timer og så tok en ny og den var like sterk som dagen føre.

Skrevet

appelsin har rett.

LH produseres fra morgenen av - så man får som regel først utslag på en LH-økning utpå dagen.

Morgenurin anbefales ikke.

Skrevet

oki:) tusen takk for svar!!!!!!!:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...