Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Han skulle kommet til oss i dag, men mor ringte i går og ungen er sjuk. Jeg synes ungen kan være hos mor til han blir friskere iallfall, siden vi har små her hjemme som vi ikke trenger å utsette for smitte akkurat. Vi har heller ingen syktbarndager å ta av i forhold til han - det er det kun mor som har. Er jeg veldig slem da når jeg mener han kan komme for eks i morgen da? Skal sies at han har vært her mange ganger når han er sjuk, han er alltid velkommen, og jeg er glad i han så det holder - men kanskje han har det bedre hjemme hos mamma nå, uten masse støy og bråk fra de minste + dette med smittefaren da.. Føler meg som en dritt her jeg sitter, hehe.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Hei, Nei, jeg synes det må være helt greit. Det er hun som har sykedagene og kan ta av de. Det har ikke noe for seg barnet skal komme til dere når han er syk hvis dere har små barn det vil nok bare bli stress for han, samtidig som de andre blir utsatt for smitte som du selv sier. Jeg synes det må være helt OK av dere å si det! -vi har nettopp vært nesten samme situasjon her...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Her er dere avhengig av mors godvilje. Dersom hun ikke har lyst eller anledning til å beholde ungen hjemme, så kan dere faktisk ikke si noe på det heller. De dagene han skal være hos dere, er det faktisk far som har omsorgen, og plikt til å ta seg av barnet sitt, enten han er syk eller frisk. Mor kan ikke velge fra seg ungen når han er syk , og da bør ikke far kunne gjøre det heller. Hvis mor har alle sykedagene, er jo det fordi hun har hovedomsorgen, og da skulle det bare mangle. Jeg som er gift med flere barn, kan ikke "velge bort" et av dem for å skjerme de andre for smitte. Mulig jeg er litt krass, men synes det er så mange som tror at de kan velge bort "besøket" fordi det passer dårlig.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Synes far skal ta sin del når barnet er sykt også jeg. Mor er sikkert sliten nok hun.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg er en "bio-mor" til ett barn som har samvær med sin far. Far har to små barn hjemme hos seg til daglig. Det kunne aldri falt meg inn å sende mitt barn på samvær hvis barnet var sykt. Både pga. at de to små kunne blitt smittet, og fordi syke barn bør få holde seg i ro der de er. Det er nå min mening...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Om far skal ha ungen i ukedager bør han ha noen av sykt barndagene.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Hi her:) Neida, jeg synes ikke du er krass, og vi samarbeider heldigvis bra med mor og stefar. Så vi har bestemt at han kommer i morgen istedetfor - eller vi ser det an i kveld iallfall. Jeg er i utgangspunktet enig i at man ikke skal velge vekk ungen sin, og hadde det ikke vært et alternativ at mor eller stefar kunne være hjemme med han i dag, så hadde vi selvfølgelig hentet han! Når det gjelder smitte - så skjønner jeg at man ikke alltid kan velge det vekk, men jeg synes jo at man kan gjøre det beste utav det, sånn at man ikke utsetter små for smitte bare for å være prinisppfaste. Og kommer det små hos mor, så tar vi selvfølgelig samme hensyn til deres situasjon! Det jeg kanskje er mest irritert på, er at særkullsen er hos oss annenhver ons-man, og det er da 3 hverdager, som vi ikke har noen sykebarndager for. Og både jeg og far har mange ganger tatt fri for å være hjemme med gutten, uten å få noe annet igjen enn mindre lønn. Jeg har også avspasert noen ganger for å få kabalen til å gå opp. Far har aldri bedt om å få noen av dagene, men vi hadde faktisk hatt veldig god bruk for dem... Og igjen, vi vil gjerne ha gutten så mye som mulig begge to - han er alltid velkommen hit
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg er bio-mor og når mitt barn er syk holder jeg henne alltid hjemme. Ikke fordi jeg ikke stoler på far, men fordi jeg har sykedagene og for å unngå at hun smitter far, ste-mor og småsøsken. Når det er sagt synes både far og ste-mor at det er greit at hun kommer selv om hun er syk siden det er vanskelig å unngå all smitte.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Er naturlig at den som har syktbarn-dager tar seg fri med sykt barn. Ser heller ikke særlig poenget med å flytte rundt på syke unger. Ikke bare med tanke på smitte, men også med tanke på barnet som er sykt. Kommer jo litt an på hva som er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå