Hermione_77 Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg mener jeg har hørt at det kan være lurt å ta ferie i uker med helligdager under svangerskapspermisjon. Mener at det skal være fordi helligdagene ikke regnes med som feriedag, men de regnes med som permisjonsdag. Så hvis jeg har skjønt det riktig så kan permisjonen forlenges med f.eks 3 dager dersom det er 3 helligdager i ferieukene mine (en dråpe i havet kanskje, men kan tenke meg at jeg setter stor pris på de 3 dagene uka før jeg starter på jobb igjen...). Er det noen som kan fortelle meg om jeg har rett??
Gjest mphs Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Ferieukene er også hele uker og det er kun om arbeidsgiver går med på å la deg ta det ut som enkeltdager at det går. Du vil ikke få mer penger men noen flere dager fri. Og arbeidsgiver taper på det siden de må leie inn en annen i ditt sted.
___ Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Du kan like gjerne ta en periode med ulønnet permisjon etter at du er ferdig med foreldrepengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå