Susanne&Emilie Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 har fått time om en uke til overtidskontroll på sykehuset kl 1330. Hva er rutinene da? setter de igang noe eller er det bare samtale???
luftbobler Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Nå har jeg ikke vært på overtidstime selv enda (skal dagen etter deg), men i følge legen min sjekket de opp hvordan det sto til med babyen med hjelp av ultralyd og hvordan det står til med deg som gravid. Dersom verdiene er dårlige settes man stort sett igang ila 1-3 dager. Ser alt fint og greit ut er det ulik praksis ved de ulike sykehusene. Noen setter i gang på gitt antall dager etter termin, andre tar hyppige overtidskontroller for å fortsette å verifisere at baby har det fint og gir det en uke til for å se om fødselen kommer igang på egen hånd. Her hvor jeg bor har de overtidskontroll den 11.dagen og det skal veldig mye til for at de ikke setter igang den 12.
4barns mor Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg var på overtidskontroll på tirsdag, de målte hvordan babyen hadde det, tok urinprøve og ultralyd for å se at det var nok fostervann. De sjekker også hvor moden livmormunnen er og om det er åpning. Siden jeg er 41+6 skal jeg settes i gang i dag. Kan sikkert variere fra sykehus til sykehus.
Trillet Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg var også på overtidskontroll på den 11 dagen etter termin. Da var det UL for å sjekke baby og fostervann. Jeg ble også sjekket om jeg var moden og legen stakk og strekte noe voldsomt (stripping?) inni der. Vi ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake på den 14 dagen etter termin for da ble jeg satt i gang uansett. Fo meg ble dette svært slitsomt ettersom vi bor langt fra sykehuset og det ble mye kjøring fram og tilbake på noen få dager. Og det å bli satt i gang var også noe jeg håper å slippe denne gangen! Lykke til! Håper bebisen kommer snart og at alt går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå