Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Nedentil, altså.... Hvordan klarer dere å holde dere glatte? Jeg har forsøkt å barbere noe ganger, og jeg synes bare det er ekkelt. Hvis jeg barberer meg i dusjen om morgenen slik at jeg er glatt og fin, så har jeg skjeggstubb igjen når kvelden kommer. Det stikker, undertøyet henger fast, og for mannen min kjennes det ut som om han stryker en mann over kinnet når han stikker hånden mellom beina mine. Må barbere minst to ganger om dagen for at det ikke skal stikke, og da blir jeg sår og får røde nupper. Ikke pent. Nå har jeg kuttet ut barberingen, bruker heller en elektrisk ladyshave til å ta kantene, holde det kort (men ikke skjeggstubbkort) på kjønnsleppene og ca 1 cm langt ellers. Liker ikke viltvoksende, men skjeggstubb er uaktuelt. Mennen min foretrekker også litt hår der når han bruker munnen, fremfor stikkende stubber, da får han bare vondt i tunga Altså, er det ett eller annet jeg ikke har skjønt når det gjelder barbering? Tar gjerne imot tips!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Intuition barberblad, og husk å barbere i dusjen uten barberskum (barberblad med såpe). Tar max 5 min (det med skog) smør godt med fuktighetskrem etterpå. Et tips er å ta det på kvelden, så du kan smøre godt med fuktighetskrem og lufttørke etterpå. Gjør underverker.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Har gjort slik som du skriver. Men det er jo stubb neste morgen/kveld allikevel! Er dere som barberer silkeglatte hele tida? Det å barbere to ganger om dagen førte forresten til at jeg, i tillegg til å bli sår, aldri fikk det skikkelig glatt. Vitsen må da være at det skal kjennes ut som om det ikke vokser hår der i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 I mitt tilfelle så er jeg glattbarbert i en tre-fire dager. Har egentlig ikke så mange andre tips, siden dette var det eneste som funket på meg. Når jeg barbert med høvel og skum, i og utenfor dusjen - så jeg ikke ut etterpå, nupper osv. Så rett og slett ut som om jeg hadde fått juling av høvelen. Hårfjerningskrem fungerte ikke på meg, men har aldri prøvd voks da. Det kan jo kanskje være t alternativ for deg. Det er jo mere langvarig enn høvel-barbering. Vet jo om flere som faktisk nesten bare bruker ladyshave, og får det tilnærmende glatt. Epilator (maskin som trekker ut hårene ved rota?) kan jo være et alternativ, men det kan jo bli slitsomt og smertefullt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Da er det bedre og vokse,er glatt lengre da.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Voksing er veldig uaktuelt, er jeg redd. Får det ikke til selv, og er gammeldags nok til å synes tanken på at noen andre skal gjøre det er ganske horribel!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 kjøp deg en epilator. de to første gangene er det sinnsykt vondt (jeg brukte bedøvelseskrem og pinsett i tillegg til epilator - og brukte tre-fire dager på å fjerne det jeg ville fjerne den første gangen - har en stripe igjen), men senere er det bare moderat ubehagelig. husk å stramme huden. bruk også kondomeriets etterbarberingsgele mot nupper. epilerer under armene også. brukta emlakrem de to første gangene, nå er det ikke ubehagelig engang.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har epilator, og det varer jo litt lenger. Men så kommer hårene tilbake, og da er det jo stikkestubb igjen! Kan jo ikke epillere bort 1 mm lange hår, heller. og så er det å være ulekker i dagevis. Poenget mitt er: Skal jeg fjerne hår, skal det faktisk være mykt og glatt som om det aldroi har grodd hår der. Alt som gjør at jeg får stubb er uaktuelt, og jeg tror faktisk ikke det finnes noe som gjør at man unngår det. Blir jo som menn som barberer seg i ansiktet, de er bare silkeglatte i noen timer. Dere som sier at dere er glatte i mange dager, har dere veldig langsom hårvekst, sånn ellers også? Hodehåret mitt vokser fort, må klippe luggen annenhver uke, så det er kanskje sammenheng?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 eh.. du var vanskelig hi går det an å bruke laser der nede? går jo an for ansiktet. da vokser det ikke ut igjen. eller elektrolyse?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, jeg må jo være litt vanskelig, for jeg finner faktisk ikke noe som gjør at jeg holder meg glatt HI
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 FOr å ha det glatt som du beskriver må du faktisk bare bite tenna sammen og gå å vokse., Jeg har gjort det flere ganger, skal ikke juge å si det er godt, men når du har gjort det en gang og vet hvordan resultatet blir er det verdt det Det vokser ut igjen også må du spare litt for å kunne vokse igjen, men etter ett par ganger vokser det ikke så mye lenger og blir bare mykt dun TIPS: blir mye vondere å vokse hvis du barberer mellom voksingene, da blir nemlig hårene grovere og røttene større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå