*toppris* Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Hva er vanlig egentlig? *skal ha juleverksted og vil ha det tidlig, men da med julestemningen;)
Suikerklontje Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Første helga i advent pynter vi til advent med stjerne i vinduet, krans på døra, små lys på et lite tre i hagen, adventstake og nellikappelsiner. I løpet av desember kommer det litt og litt pynt i huset etterhvert som vi lager det, eller det blir kjøpt. Lille julaften pyntes det ordentlig med juletre, duker og en haug med småting overalt. Juleeskene blir tyngre og tyngre for hvert år. ;o) Jeg har noen venner som kjører full pakke fra første desember, så dette er veldig individuelt. Personlig liker jeg å spare jula til jula begynner på ordentlig, mer å glede seg til på den måten. )
solei Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 1.Desember. Jeg har på 5 året juleverksted for alle nabovenner av barna. Først de minste og så de største. Kjøper alt fra panduro på salg i August. Så lager vi mye fint og de får det med seg. Eller gir det bort i julepresang. Elsker denne tradisjonen. Det blir så mye fint. Anbefaler å bestille fra Panduro!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Største delen kommer vel den 22. og 23. desember. Gjør som hun over og pynter til advent når den er her. Så kommer det litt og litt etterhvert. Synes jula kommer for tidlig, og er ikke vant til at den kommer 1. desember. Derimot har vi alltid hatt jul frem til 20.dag jul:)
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Starter første helga i advent med adventssterner i vinduer, dørkrans og små lys på trær og på rekkverket på verandaen. I løpet av desember så setter jeg frem nisser hist og her, kvelden den 22 pynter jeg treet. Den 23 tenner jeg lyset på juletreet, og setter frem resten av julepynten og nissene. ( iflg min mann så har jeg asylmottak for julenisser siden det blir en til to nye hvert år. ) :-) Julegardiner kommer opp samtidig som med advenstsstjerner. Jeg storkoser meg med å småpynte i hele desember, :-)) Men som Suikerklontje sier, det er individuelt når man pynter til jul.
Trollemor75 Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Vanligvis, etter bursdagen min i midten av desember. Gammel vane fra når jeg var liten, min mor ville ikke at bursdagen min skulle forsvinne i julestemningen. I år, ikke i det hele tatt, Trollet har begynnt å krabbe og er farlig nok som det er. Han er for liten til å få med seg at det er Jul, vi kommer til å ta det igjen neste år!
mamman til to gutter Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Vi pynter til advent til 1.desember evt 1.søndag i advent (det som kommer først). Til jul pynter vi i hovedsak 23.desember. Jeg syns det skal være jul når det er jul og advent når det er advent. Syns med en gang julaften er over at det kommer hauger av innlegg er om at nå er folk lei jula og lurer på når de kan kaste ut juletreet og det er ikke så rart når en del pynter til jul allerede i begynnelsen av desember.
solei Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Glemte å skrive at nisser,duker og barnepynt kommer rundt 20.des. Men julestjerner og julelys tar jeg frem 1.des. Og krans på døren som jeg lager selv litt tidlig i desember.
___ Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Adventspynt fra første advent. Den byttes ut med julepynt lille julaften.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 Begynner å pynte en gang i begynnelsen av desember Blir ikke akutt julestemning her, tar det litt gradvis
Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 1. desmber, evt første søndag i advent om den er i november. Unntaket er juletreet da, det kommer ikke inn før lille julaften.
Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #13 Skrevet 8. oktober 2009 Setter ut adventsstaker, henger opp adventsstjerne og legger på noen lilla duker 1. desember. Noen dager før jul setter jeg frem julepynten, og på lille julaften tar vi inn og pynter juletreet. Om jeg skulle hatt tidlig juleverksted hadde jeg nok lagd en midlertidig julepyntet stue som ble tatt ned når verkstedet var over.
2smågull Skrevet 8. oktober 2009 #14 Skrevet 8. oktober 2009 I fjor feiret vi jula borte. for hjemme var alt i pappesker. vi flyttet i romjula. syns ikke det ble så veldig julestemning. Så i år har jeg tenkt å begynne før ja! tenkte neste helg
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 8. oktober 2009 #15 Skrevet 8. oktober 2009 Her pynter jeg alt ferdig til 1 advent, mangler bare juletreet og det kommer opp ca 1 uke før julaften ) Gleeeeeder meg såååå allerede ) Vi skal ikke feire jula hjemme i år, men må allikevel ha masse pynt og juletre )
The Bad Gal Skrevet 8. oktober 2009 #16 Skrevet 8. oktober 2009 Slenger opp alt 1 desember eller første søndag i advent, ifjor kom adventsstjerna opp 27 nov., for da har vesla bursdag:-) Synes det er så kjedelig om julepyntet bare skal være fremme èn liten uke i året, så kjører full jul hele desember, bortsett fra juletreet, det kommer opp noen dager før julaften:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. oktober 2009 #17 Skrevet 8. oktober 2009 Til første søndag i advent.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. oktober 2009 #18 Skrevet 8. oktober 2009 Lysslynger utendørs, adventsstake og adventsstjerne kommer opp 1. søndag i advent, muligens akkopagnert av noen lilla duker. Rød jul kommer ikke frem før 22./23. desember (22. hvis jeg jobber sent den 23.) - sånn som det alltid har vært hos oss. Siden jeg jobber i interiørbutikk er jeg likevel møkklei jula når nyttårsaften er over, så alt ryker ut 1. januar...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 8. oktober 2009 #19 Skrevet 8. oktober 2009 Etter eldstes bursdag 7. desember =) Hadde han ikke hatt bursdag da hadde jeg pynta 1. desember eller første søndag i advent, men synes han skal få ha bursdagen sin først uten alt julestyret =P
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 8. oktober 2009 #20 Skrevet 8. oktober 2009 Pynter 1 desember.
Raych Skrevet 8. oktober 2009 #21 Skrevet 8. oktober 2009 1. søndag i advent henger vi opp adventsstjerne, adventsstake og lys i et tre i hagen:) Resten pynter vi lillejulaften:)
Tante Blås Squaw Skrevet 8. oktober 2009 #22 Skrevet 8. oktober 2009 Pyntingen starter første desember her i heimen ) (Men juleforberedelser og gaver og styr driver jeg med året rundt..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå