Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Da jeg fødte førstemann fikk jeg epidural etter en god del timer med tette rier. Jeg hadde ikke orket å spise noe underveis i fødselen (dvs hadde gått fra frokost til midnatt uten noe å spise), men etter å ha fått epidural fikk jeg apetitten tilbake. Men da fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk spise når jeg hadde fått epidural. Var rimelig skrubbsulten etter fødselen, og den frokosten smakte godt :-) Men ser i ettertid at andre sier at de spiste og slappa av etter å ha fått epidural, og har også sett dette på jordmødrene. Er det vanlig at man ikke får spise når man har fått satt epidural? Eller kan det være at de begynte å få en mistanke om at det gikk mot keisersnitt? (Vet ikke om det er en fordel ikke å ha spist da?). Det var en igangsatt fødsel, og de visste at babyen var noe større enn gjennomsnittet. He he, følte meg nesten litt snytt jeg da jeg satt og så på Jordmødrene og så ei som fikk epidural, og deretter spiste brødskiver og så tok seg en dupp (!).
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 jeg spiste både før, under fødsel og etterpå..fikk ikke gå ut av senga før jeg hadde spist og drukket.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Ja, tenker jo i utgangspunktet at mat er viktig under en lang fødsel, er jo hard jobbing. Helte nedpå mest mulig drikke da, te med sukker og juice og saft, bare for sukkeret :-) Så regner med at de hadde en god grunn for ikke å la meg spise. Jeg godtok bare at det var pga epiduralen der og da, og tenkte ikke mer over det siden jeg jo aldri hadde tatt epidural før og ikke visste noe om akkurat dette.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 For d første: d er feil av jordmødre eller lege og fortelle deg noe om d ikke er sant..som d med epiduralen,..d er ikke sant..alle som jeg har kje t og kjenner og inkl meg selv har psist unde epidural bedøvelse. D va nok d med keisesnitt og at d kanskje var noe de tenkte eller trudde..men da skulle de sagt akkurat det..ikke noe annet...du kan faktisk klage til sykehuset pga d der for d der har de ikke lov til! Sorry om jeg virker opphisset men jeg blir så grusomt sinna når de driver å juger til pasienter:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå