Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Javel. Barnet blir 3 år i desember og jeg har planer om gradvis avvenning på smokk. Lenge fikk barnet bruke smokk hjemme så mye hun ville. Hun har mange og ville ha det umiddelbart etter bhg dagen var over. Sto å skrek i garderoben etter smokk. Den var så stortsett plassert i munnen hele tiden. I sommer kuttet vi litt ut, sakte. Fikk ikke hver gang hun ville, men ofte nok. I august kuttet vi ut smokk på dagtid. Litt slitsomt de tre første dagene, men det var vi innstilt på og startet en helg. Nå var regelen kun smokk når hun sover. Nå er vi i oktober. Fortsatt er smokkeregelen at den/de (hun har mange) skal legges i skuffen når pysjen taes av og hentes når pysjen taes på. Hun får den også ved sykdom og bilkjøring over 2 timer. Det er vel på tide å kutte ned litt igjen. Det hadde vært fint om vi kunne gått det nye året i møte uten smokk. Hvordan fåreslår dere at jeg går frem nå? Ønsker gradvis nedtrapping og ikke totalkutt umiddelbart.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Hun liker å ha mange samtidig. En i munnen, en i hver hånd og ett par rundt seg. Hun koser med smokk på nesen og kinn. Huff, jeg har helt vondt av å ta denne totale nattekosen fra henne :-( Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå