Gå til innhold

Gjør dette meg dum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som det er så mye snakk om likestilling, utdanning og hjemmeværende mødre, lurer jeg på noe. Jeg har vært gift i sju år. Vi har ei datter på ni måneder, og vi har akkurat startet prøvingen på barn nummer to. Jeg har en tre-årig utdannelse ved universitetet. Vi har god økonomi, og derfor vil jeg være hjemme med barna våre til de er hvertfall to år, kanskje tre. Jeg gjør alt husarbeidet selv. Ikke fordi mannen min ikke vil hjelpe til, men fordi jeg liker å gjøre det selv. Jeg elsker å varte han opp med nyvaskede klær og hus, og varm middag hver dag når han kommer hjem. Det er min måte å vise at jeg elsker han på. Men etter å lest alt dere skriver her inne, så lurer jeg på hva andre folk tenker om meg. Blir jeg sett på som dum som er hjemme med barna, og steller for min mann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er en kjærlighetserklæring. Bare vær oppmerksom på at det kan bli en vane....når du en gang skal begynne å jobbe igjen, er mannen din blitt grundig bortskjemt!!

Skrevet

Hvis du bare går hjemme med barn og husarbeid uten å gjøre noe annet blir du nok sansynlig vis dummere av det ja. Hjernen trenger trening, hvis ikke forfaller den.

Skrevet

Så lenge du har det bra med dine valg så har det ingenting å si hva andre mener om det!

Det viktigeste som hjemmeværende er å komme seg ut av huset, både alene og med barna.

Utfordringen for barna med å ha en hjemmeværende mor er at de fleste andre barn er i barnehagen på dagtid og ikke så mange orker besøk på ettermiddagene rett før leggetid, så viktig å bruke helgene og feriene på sånne ting.

Dum er du absolutt ikke, krever bare litt ekstra i forhold til å holde kontakten med andre.

Det trives jo i hvertfall med jobben din du da, tenk på alle oss andre som våkner på morran og får nærvesammenbrudd fordi vi har glemt å vaska nok klær til bhg, klokka er for mye og ungene skriker fordi vi stresser :)

Synes de som har muligheten til å være hjemme er heldige de morgenene ALT går galt, men stort sett trives jeg med jobb og ha barna i bhg heldigvis!

Skrevet

Hvis du seriøst liker å gjøre mannen din om til et stort, bortskjemt barn, så whatever!!

tenk deg litt om da, hvis han ikke gjør noen av disse tingene selv... ; Hva hvis du faller og brekker noe/ ikke kan gjøre disse tingene for han på ukesvis!? Hva skal dere gjøre da? Sette inn en hushjelp? DET er jo bare pinlig.

Nei jeg bare sier det; la alle mannfolk i alle fall ta del i såpass at de vil komme seg gjennom hverdagen med matlaging og klesvask, ALENE!!

Gud forby vi skulle dø, da sulter de vel ved brødboksen.

Skrevet

Synes ikke du steller for din mann jeg. Synes du steller for hele familien din, og det synes jeg jaggu du skal fortsette med uten å få slike tanker inn i hodet :) Kjempeflott at dere har anledning til å gjøre slikt! Det er noe mange bare kan drømme om... Om du vil ta opp igjen arbeidet etter ungene er blitt større så blir det deres valg. Nei, ærlig talt kvinne! Kos deg med tilværelsen :-)) skulle gjerne vært meg :)

Skrevet

Neida, du er ikke dum - virker som om du har gjort noen veldig bevisste valg.

Håper bare du har regnet inn konsekvensene i forhold til din egen pensjon, og da særlig med tanke på den nye pensjonsreformen...

Skrevet

Kjære deg, min mann vet da utmerket godt hvordan man både lager mat og vasker klær. Hvis jeg er borte en ettermiddag, så lager han da middag. Og hvis jeg er bortreist, så vasker han da klær. HI

Skrevet

NEI! Du er absolutt ikke dum! Du har tatt et bevisst valg som det bare står respekt av. Det kan være at du kommer til å savne voksenstimulans, men det kan du få dekket ved å gå på kurs, bli med i en lesesirkel eller noe. Med mindre fyren tar deg som en selvfølge og behandler deg dårlig, så kommer hele familien godt ut av det. Jeg var hjemme i mange år og ble ikke dummere av den grunn, fikk lest mane bøker, også faglitteratur. Det som knekte meg, var at gubben etter hvert overså meg og sluttet å behandle meg som en likeverdig partner. Det førte til at jeg FØLTE meg nokså dum etter hvert, selvtilliten min sankt drastisk. Det er ikke fordummende å ta seg av barn, tvert i mot får man spennende perspektiver på livet. Men man trenger noen å diskutere sånne, og andre, tema med.. Skikkelige menn blir ikke bortskjemte, de setter pris på det, og er i stand til å vise det. Mannen har faktisk et ansvar for å bidra til konas velvære når hun påtar seg så mye omsorg. Da mener jeg alt fra respekt, støtte, massasje, kos og frihet til å ha utenfor-hjemme-aktiviteter. Keep it up!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...