Trillet Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Var det jordmor som gjorde dette? Når gjorde dere det? Hvor ble nålene satt? Merket dere noe? Min jordmor nekter å sette nåler på meg FØR termin. I morgen har jeg termin og da skal hun sette nåler på 11 punkter. Hun sier at det pleier å sette i gang fødsel innen et døgn eller to. Da er det vel noe annet enn bare modningsakupunktur jeg skal på, men mer igangsettingsakupunktur..?
bullebull&gullegull Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg fikk modningsakupunktur med forrige. Gikk til en privat og betalte mye. Begynte med det i uke 35 og var der ca 2 ganger i uka. I starten satte hun kune nåler for modning og klargjøring av livmoren Etterhvert som termin nærmet seg begynte hun å sette nåler som kunne sette i gang fødselen. Hun mente og at det å begynne så sent som ved termin sjelden funket siden ikke alle allerede var modne. Men ja, du har forsåvidt rett, det er mer igangsetting enn modning, men på "fagspråket" heter det fortsatt modningsakupunktur Må si at jeg aner faktisk ikke hvem som har mest rett. Men om ikke annet så ønsker jeg deg lykke til i morgen og håper bebisen er der snart
M@msen Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg tok akupunktur fra uke 32 for å "modne" livmora, lette fødselen, jeg hadde en laaang fødsel første gang, og jeg orket ikke tanken på en av samme art... Jeg gikk hos en privat jordmor klinikk, betalte 250 kr hver gang... Når jeg var på sykehuset, så tok åpningsfasen litt lang tid, så jordmor satt nåler i lilletærne, og da skal jeg si det fikk fart på sakene, på 30 min gikk jeg fra 4 cm til 9 cm... SÅ jeg ville prøvd igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå