Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Var det jordmor som gjorde dette? Når gjorde dere det? Hvor ble nålene satt? Merket dere noe? Min jordmor nekter å sette nåler på meg FØR termin. I morgen har jeg termin og da skal hun sette nåler på 11 punkter. Hun sier at det pleier å sette i gang fødsel innen et døgn eller to. Da er det vel noe annet enn bare modningsakupunktur jeg skal på, men mer igangsettingsakupunktur..?
Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 jeg tok hos en akupunktør. Han satt nålene 2 ganger i ukene fra uke 37. Hadde mye kynnere etter behandlingen. Fikk modningsakupunktur i 2 uker altså 4 behandlinger, og 4 behandlinger med igangsettingsakupunktur etter uke 39. Førstemann: 14 dager overtid. 52 timer fødsel med epidural. Lang tid med smerter og mye blødning etter fødsel. andremann: 9 dager overtid. 6 timer fødsel. ingen epidural. Blødde lite etter fødsel, og stingene grodde veldig raskt. De tre første cm med åpning merket jeg ikke noe ubehag engang. Gikk helt smertefritt. synes ikke det hjalp for å føde tidligere. Men selve fødselen og tiden etterpå kunne ikke sammenliknes i det hele tatt. Nå hadde jeg jo selvfølgelig født før, og normalt sett sies det at det går lettere andre gangen. Men det er tross alt 10 år mellom de to fødslene. Fødselen gikk som en lek nå, og alt grodde til mye raskere denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå