Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Faren til Emma ringte i dag og fortalte at Emma hadde fått "kjeft" av læreren sin fordi hun i forrige uke når hun var hos meg, hadde komt litt ofte for seint på skolen. Han hadde sagt at om det skjedde en gang til,så skulle han snakke med rektor! Emma stakkars hadde begynt å hylgrine når hun kom hjem til faren! Emma pleier å sitte på med huseieren min,og jeg vet at det er 2 dager de var litt forsinka,snakk om 2 min max! Jeg synes heller at læreren hennes skal ta det opp med oss som foreldre,ikke sant? Uff,gleder meg til hun kommer på fredag,sånn at jeg kan få gi hun en god klem. Nå er jo hun redd rektoren sin på skolen! :S
Blåmandag¤ Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Det skulle de ha tatt opp med dere også.
Tante Blås Squaw Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Det var kanskje mer vanlig da vi gamliser gikk på skolen? Læreren må gjerne si at ting blir tatt opp med rektor (ser ikke helt poenget, dette er jo noe klassestyrer må deale med, ikke rektor), men rektor skal IKKE være et skremselsmiddel.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Burde ikke læreren ha skrevet dette i meldeboka eller tatt en tlf til deg i stedet for å ta det opp med Emma? Greit nok å snakke med ungene generelt om at de må komme tidsnok på skolen, men ikke true med rektor! Skjønner at hun ble redd jeg!
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2009 Nei nå er jo lillejenta mi redd! Og det er jo ikke hennes feil at hun har kommet forseint. Er jo min,og de som hun sitter på med. Vi har ikke hørt en ting fra læreren heller. Skal prate med læreren jeg når jeg henter hun på fredag....
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2009 Jo det er det jeg synes er så rart! Emma er ett barn,og skal ikke bli skremt på skolen.
Tante Blås Squaw Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Hoi! Den slags skal skrives i meldeboka, ja!
erteposen + 4 Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg tror ikke alltid barna forteller hva som igrunnen har skjedd, og de vrir på hva læreren har sagt. Først og fremst ville jeg spurt om læreren sin versjon. Samtidig synes jeg at læreren bør kunne si til barna at det er viktig at de kommer i tide, og en læere sier ikke sånt om det skjer en eller to ganger. Snakk med læreren.
Blåmandag¤ Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Hun er bare 6 år da,ertepose. Min 8-åring (og venninna, hehe) fikk høre av læreren at de ikke måtte komme for sent igjen etter at de kom noen min for sent en gang i 2.klasse. Læreren kjeftet ikke, hun bare sa det helt vanlig. Etter det har de ikke kommet for sent. Har ikke de fleste barn i småskolen såpass respekt for lærerne uansett at de vil gjøre alt de kan for å gjøre det som er forventet av dem? (Eller er jeg naiv nå)
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2009 Får iallefall snakke med læreren på fredag og høre. Emma gråt jo,så noe har blitt sagt som hun ble lei seg for,og nå er hun redd rektor. Men vi får se. Skal og snakke med Emma om at det ikke er hennes feil,og at hun ikke trenger å være redd rektoren. Stakkars lille jenta mi! Får vondt inni meg jeg,og ekstra vondt når jeg ikke er der og trøster!
erteposen + 4 Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg sier bare at det er ikke sikkert det blir sagt på den måten, og det er lov å si til en 6-åring som kommer for sent flere ganger at en må passe tiden. Har to barn på den alderen selv, og det er ikke alltid deres versjon stemmer.
Blåmandag¤ Skrevet 7. oktober 2009 #12 Skrevet 7. oktober 2009 Det er jo sant når jeg tenker meg om. Noen ting har en tendens til å bli overdramatisert også.
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 7. oktober 2009 Skjønner den erteposen,men Emma er ganske ærlig av seg,og tror ikke hun hadde sagt dette om det ikke var sant,og så begynne å hylgrine. Men jeg prata med pappaen hennes igjen nå,og han sa at hun er veldig opptatt av dette med skolen,komme på tiden og lekser osv,tar skolen seriøst,så det kan godt være hun bare ble litt lei seg,fordi hun ikke har kommet på tiden de 2 dagene. Men hun hadde sagt hun var redd rektor,så jeg må høre med dem hvorfor hun er det.
ALIICE Skrevet 7. oktober 2009 #14 Skrevet 7. oktober 2009 Det er jo ikke helt bra at ungen kommer forsent til skolen flere ganger i uka da! Det kan jo hendt læreren tar kontakt med deg. Skole er ikke det samme som barnehage, og det er utrolig viktig å komme tidsnok!
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 7. oktober 2009 Nei selfølgelig ikke,det vet jeg jo! Men vi har laget en ordning med huseieren min,som bor under oss,om at de kjører,vi henter,da det er litt langt til skolen. Normalt er hun på skolen lenge før det ringer inn,men det var 2 ganger i forrige uke de var litt sent ute,som jeg skrev,max 2 minutter. Til nå har ikke læreren tatt kontakt med verken meg eller faren til Emma. Det er en uke siden hun kom for sent.
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 7. oktober 2009 Og de 2 gangene er de eneste gangene hun har kommet forsent,det kan skje med alle det!
ALIICE Skrevet 7. oktober 2009 #19 Skrevet 7. oktober 2009 To ganger på en uke er jo litt drøyt da, og hun ha jo bare gått på skole i drøye to måneder. Synes det er helt greit at læreren sier i fra, men hadde kanskje ikke trengt å true med rektor. Du kan jo ringe læreren, slik at dere får klarhet i det!
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #20 Skrevet 7. oktober 2009 Ja jeg er enig i den,og skal ta en prat med de nede som kjører,men det er jo MITT ansvar så... Men synes heller at læreren skal prate med oss foreldre fremfor å "skremme" emma,men nå har jeg jo ikke hørt hans versjon da,så jeg får se hva han sier
* 5 om dagen * Skrevet 7. oktober 2009 #21 Skrevet 7. oktober 2009 Beskjeder skal ikke gå igjenom ungene,det synes jeg blir helt feil. her på skolen så praktisierer vi kun kontakt med foreldre/lærer. og dette er beskjed fra rektor,og det samme gjelder beskjeder til sfo. de tar ikke hensyn om en beskjed fra ungene,de skal være pr telefon eller mld. så jeg synes dette var veldig feil,og hadde tatt det opp med den aktuelle personen.
OsloMor Skrevet 7. oktober 2009 #22 Skrevet 7. oktober 2009 Er det drøyt, at en seksåring kommer et par minutter forsent på skolen TO ganger? Dette skal uansett tas med foreldrene, og er ikke et ansvar en seksåring skal ha eller føle at hun har.
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #23 Skrevet 7. oktober 2009 Enig i den oslomor. Kanskje derfor Emma ble så lei seg og redd,om hun blir trua med å gå til rektor. Er jo meg som forelder som har ansvar for å få henne der i tide. Og de vet veldig godt at hun ikke går alene til skolen,for det har vi prata med læreren om,så de burde tatt det opp med meg eller faren hennes. Takker for svar alle samme
MrsMilla Skrevet 7. oktober 2009 #24 Skrevet 7. oktober 2009 Ville tatt opp denne saken med læreren og rektor. Dette er jo ikke jentas skyld, men dere som foreldre - så dette skal læreren ta opp med dere. Jenta skulle ikke engang fått denne saken med seg! Dette er ikke litt drøyt, dette er veldig drøyt.
Emma&Adrian Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #25 Skrevet 7. oktober 2009 Ja jeg skal ta dette opp. Synes ikke det er rettferdig at hun skal føle det slikt. Og jeg skal forsikre meg om at de dagene hun blir kjørt at hun kommer i tide. :=) Var skummelt nok for Emma og begynne på skolen,så dette trengte hun virkelig ikke. Jeg får faktisk dårlig samvittighet med tanke på at det er mitt ansvar å få henne der i tide,så jeg skal jammen se til at det aldri skjer igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå