Gå til innhold

Når man søker barnehageplass for 2 barn...

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

prøver de da å få begge barna inn i samme barnehage? (Er da 1 og 3 år)

Og kan man bli tildelt plass hvor som helst i kommunen?

Jeg frykter egentlig at ungene skal bli plassert i to forskjellige barnehager, i hver sin ende av kommunen, så det bare skal bli styr... Men man må vel bare ta det man får... Huff, kanskje vi ikke får barnehageplass i det hele tatt... Vræææl!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter det jeg har skjønt, så er det ikke så vanskelig å få bhg.plass i bergen kommune lengre :) Søsteren min jobber i bhg i Bergen kommune, og de har faktisk 1 ledig plass nå.. Jeg jobber i en nabokommune, og vi har 4 ledige plasser! Dermed bør det være god sjanse for at du får de i samme bhg.

Men kan du ikke se om du finner en epostadr til barnehagekonsulenten da, og sende en epost, og spørre om du kan merke søknaden med noe slik at begge barna får plass i samme?

Skrevet

Ser nå at jeg kan legge til flere barn på søknaden ihvertfall, så de får vel alt i samme søknad. Det og det at jeg har søkt samme bhg i samme rekkefølge bør jo gjøre at de forstår at jeg vil ha de inn samme sted=P

Ganske tragisk at det er så lite info om de kommunale bhg da... Står jo ikke hvilke aldersgrupper de har en gang. Nå har jeg vel søkt på bhg til babyen (for neste høst da) som bare har stor avdeling, hehe... typisk min flaks...=P

Nei, får bare satse på at det går fint=) Men høres bra ut at det er lettere nå da=) Dette er i laksevåg bydel, og det er sikkert 10 bhg innen et par kilometer, men allikevel har jeg hørt om folk som står på ventelister i åresvis...

Skrevet

søsteren min jobber i fana (men bor på laksevåg) :)

Ja, da er det jammen meg dårlig info! I min kommune står det på alle bhg hvilke aldersgrupper de tar inn, veldig praktisk!

Lykke til! :)

Skrevet

søsteren min jobber i fana (men bor på laksevåg) :)

Ja, da er det jammen meg dårlig info! I min kommune står det på alle bhg hvilke aldersgrupper de tar inn, veldig praktisk!

Lykke til! :)

Skrevet

Får bare satse på at de tar inn alle aldersgrupper når det ikke står noe annet...=P Og at vi får plass. Men de tilbyr oss vel plass i andre ledige bhg om det ikke er noe ledig der vi har søkt vel? Forhåpentligvis det som er nærmest og ikke i indre arna? Hehe... Er så stressa mtp dette, om jeg får bhg-plass i arna f.eks og den ikke åpner før 07:30 blir det jo bare styr. Og da må vi vel kjøre 06:45 eller noe sånt også... Ikke kan mannen levere heller, for han begynner på jobb klokka 6...

Huff, nå høres jeg negativ ut altså, men jeg håper bare dette går. Vil nødig bruke dagmamma, vil at ungene mine skal være hos noen jeg VET gjør det skikkelig, og ha masse lekekamerater rundt seg=)

Skrevet

Problemet en del steder er vel at kommunen samlet har nok plasser, men når man må bruke mer tid på å kjøre til/fra barnehagen enn man rekker å jobbe, så har det egentlig ikke så mye å si at kommunen har ledige plasser...

Vi bor langt unna Bergen, men når vi fikk barnehageplass i fjor, så vet jeg om hvertfall to søskenpar som ble plassert i forskjellige barnehager. Bla ble en på 1år plassert i den private barnehagen som mini går i, mens storesøster på ca 3-4år (hvertfall stor avdeling) ble plassert i en av de største barnehagene i kommunen som fungerer som en "oppsamlingsbarnehage", dvs at de som ikke får plass der de egentlig vil begynne, får plass der. De søkte eldste over i vår barnehage og fikk ikke plass med en gang, men i løpet av året fikk de plass.

De andre fikk ikke plass i noen av de barnehagene de hadde søkt i og fikk yngste i en stor barnehage og eldste i en annen stor barnehage og når mor som skulle levere og hente ikke hadde førerkort, så fungerte det dårlig. De fikk heldigvis flyttet storebror over i samme barnehage som lillebror før barnehagestart. De fikk beskjed om at det generelt var lettere å flytte store barn over fra en barnehage til en annen enn de små, fordi de store krever mindre resurser.

I en del private barnehager garanterer de søsken plass. Det vil vel ikke egentlig si at man har krav på plass til begge hvis man søker begge samtidig, men hvis eldre søsken allerede går i barnehagen når man søker inn yngste, så får begge plass. Sånn er det i vår barnehage, så vi vet den som er i magen nå får plass i samme barnehage som storebror når vi skal søke han inn i august 2011 og det er veldig behagelig.

Lykke til i barnehagesøkingen!

Skrevet

Lykke... kan jeg spørre hvilken barnehage søsteren din jobber i?? Og har de ledig plass til barn over eller under 3 år??

Og til Sauen: Du får nok ikke barnehageplass i Arna dersom du ikke har søkt der... er IKKE full barnehagedekning der... I Åsane derimot, pleier det å være ledige plasser, så der kan du "risikere" å få plass...

Skrevet

Takk for svar=) Jeg blir superstressa av dette her! Syns nå egentlig begrepet full barnehagedekning er litt relativt da, barnehagen man får bør da ligge innen rimelig avstand... Jaja, får ta det vi får, viktigste er jo at vi får barnehageplass...

Skrevet

husker ikke hva bhg heter, men det er til småbarn (1-2 år) de har en ledig plass.. Men jeg anbefaler deg å ta en ringerunde/evt sende epost dersom du er på utkikk, vi har som sagt 4 ledige (men ligger helt i feil retning i forhold til deg:)), og 3 av de er på 3 årsavd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...