gutt06&09 Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Hipp hurra:-D Her kommer kortversjonen: La meg på mandag kveld og ante fred og ingen fare Våknet litt over midnatt med noen vannvittige tak (for de som lurer så, nei, man kan ikke blande kynnere med rier!) og måtte no innmari på do. Begge deler. Heh. Tilbake i senga og vips en ny runde. Med rier og dobesøk. Dette holdt jeg på med i sikkert 10 runder hvor jeg tenkte at jeg måtte fått magasjau eller no. Men neida. Riene fortsatte og komme og jeg klarte ikke å røre meg omtrent. Brukte stoppeklokke på mobilen, takene varte i 1,5 minutt og kom hvert 2. og 3. minutt. Vekte mannen min og ringte føden. Naboen kom løpende for å passe førstemann og vi ankom Riksen halv tre. Halv fire var han ute!! Rakk ikke epidural eller noe som helst. Jeg var supersint, ville virkelig ikke føde, men hadde ikke noe valg der gitt... Fødselen ble kjempefin og gutten var kjempestoor! 4650 g og 54 cm lang. 38,5 rundt hodet. Født helt uten smertestillende, på rundt 3 timer. Fikk noen sting ytterst i huden så det var ikke så mye å syte over. Helt annerledes enn sist og nydelig og sprette opp og dusje og spise før vi ble flyttet til barsel tirsdag morgen. Merkelig nok i super form og var plutselig hjemme igjen nå i ettermiddag med hele gjengen:-D Ble visst ingen kortversjon dette her, men.. Nå har jeg "testa" en igangsatt fødsel og en naturlig. For dere som drømmer om å ble satt igang før tiden av forskjellige grunner kan jeg virkelig bare anbefale dere å vente på tur:-) Heia Riksen! Lykke til alle sammen!!! Kan hende det kommer en lang versjon her også, men nå skal jeg kose meg med søtnosene mine:-)
Tigerpote Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Gratulerer så mye! Hørtes ut som en super fødsel:) Kos dere med guttene!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Tusen takk for historien! Og supergratulerer! Sånn vil jeg også ha det...Kan du gi meg bestillingsnummeret så jeg kan få en slik fødsel også? ;P Kos deg med familien din! Godt å høre at det kan gå så fint
gutt06&09 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2009 Tusen takk, dere! For dere som er andregangs, jeg merket ingen ting til etterrier med førstemann, men denne gangen....helt sinnsykt!! De sa at det er helt vanlig og blir verre for hvert barn. Er så vondt at jeg blir kvalm og svetten pipler på overleppa, kommer særlig når jeg ammer. Var verst første døgnet, men får noen reale tak fortsatt. De anbefaler en miks av paracet og ibux for å ta det verste, lurt å ta med dette selv på sykehuset så kan du styre dette selv. Varmepute/flaske funker også, men jeg har det ikke akkurat tilgjengelig når takene kommer:-/ ...Og amminga er like vond i starten denne gangen og.. Puppene har visst glemt helt at de har ammet i et helt år før. Au-au.. Sender dere deilig fødestøv alle sammen:-D Titter vel litt innom her (har jo blitt en rutine heh..) og ser hvordan det går med dere!
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Hei gutt 06&09! Tusen takk for fødselshistorie og for at du ville dele den med oss. Nå håper jeg snart at det er min og min manns tur til å reise til sykehuset(tar i mot fødestøvet med åpne armer) !!!! Babyen vår var iallfall veldig aktiv i natt, hadde termin sist helg! Kos deg masse hjemme, sammen med dine.
emilpågang? Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Gratulerer. Takk for at du delte din historie. Er 2 gangs selv, og sitter her og lurer på om jeg kanskje lekker litt fostervann. Føler jeg må konstant på do, har vært 3 ganger allerede, nå er det bare følelsen. Merkelig. Skal til jordmor og blir sikkert strippet. ( har hørt at det ikke er noen fest) Så kanskje det er min tur snart også :-) Var du så kort på riksen? Hvorfor det?
maizi Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Gratulerer så masse! Ble så innmari glad når jeg leste at du hadde hatt to forskjellige opplevelser med å bli igangsatt og gå i fødsel av deg selv!!! Ble selv satt i gang sist og syntes det var fælt, denne gangen håper jeg han finner veien ut på egenhånd:) snart min tur, og du reddet dagene min! Kos deg med familien din;)
gutt06&09 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. oktober 2009 Næh, alt gikk så innmari bra med både meg og bebisen. Fikk fort råmelk så han leverte våte bleier og beken kom første dagen. Fikk tilbud om å reise hjem tidligere så jeg valgte det helt selv. Skal tilbake i morgen for Føllings- og øretest og veiing. Kan jo ringe eller komme anytime, men det er veldig deilig å være hjemme med resten av familien! Tilogmed hunden min var jeg så glad for å se:-) Sist lå jeg flatt i dagesvis (mistet 2,5 l blod..) og fikk omsider reise hjem litt skjelvende på 5. døgnet, var så utrolig flott å være på beina med en gang så jeg følte det var helt riktig å dra hjem såpass fort. Hadde jeg villet være der hadde det vært helt greit. Pjokken hjemme går jo i barnehagen så det er masse tid til hvile i heimen med mannen min. Lykke til! Man venter og venter så veldig lenge, det er sant det alle sier-- plutselig sitter man der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå