Gruffalo:-) Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg lurer på om jente vår på 5 kanskje kan ha småmark. Hun klør veldig rundt endetarmsåpningen, særlig om kvelden. Og tror nok hun plages litt med det. Nå skal det sies at hun har vært litt løs i magen de siste dagene og derfor er litt sår, men tenkte jeg skulle prøve å ta en kikk ikveld om jeg ser noen mark rundt endetarmsåpningen.. Noen som har hatt dette i hus før og vet hva man bør gjøre? Siden jeg ikke er helt sikker bør jeg kanskje kontakte lege eller er det bare å ta en slik behandling uansett....???
Gruffalo:-) Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 7. oktober 2009 Ingen som har opplevd dette? Vel, da får jeg vel ta en tur på apoteket imorgen og høre der da:-)
LadyLuck & Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 husker vi hadde et par runder med det i bhg, men er en del år siden det nå.. meer vi oppfordret lle til å følge godt med og ta en kur ved mistanke. Men som sagt flere år siden nå, så hukommelsen er ikke helt på topp.. Hør på apoteket du, de vet nok råd
trillemamma Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Du ser det veldig enkelt en stund etter at barnet har lagt seg for kvelden. Markene kommer frem når det blir godt og varmt utenfor rompen, dvs. når barnet har ligget en stund under dynen. Du ser de med en gang, små ekle hvite kryp som beveger seg i endetarmen. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2247
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Ta en titt på avføringen hennes, om hun har mark vil du ofte kunne se dem i avføringen (det blir gjerne med noen ut).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå