Mø schæl! Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg var ute og kjørte, og vips så kom det en katt byksende ut i veien. Jeg hadde ikke sjanse... kjente bare at jeg kjørte over noe, trodde først det var en stein og kikket i bakspeilet - og der lå det noe og sprellet for livet. Jeg kjørte tilbake, stoppet bilen og sprang ut mens bilene fór forbi, og der lå det en nydelig katt, død. Huffamei... Jeg svøpte katten inn i jakka mi og kjørte til nærmeste dyreklinikk, da jeg så at den var øremerket. Der tok de imot katten og fikk navnet fram på nummeret på øremerkingen. De sa at de skulle ta det derfra. Huff, nå har jeg så vondt inni meg :-(! Tenk at katten helt sikkert var noens skjønne kjæledyr, kanskje også noen barn som gråter seg i søvn i kveld. Og det hele er min skyld... selv om jeg vet at det er slikt som kan skje, så er det en vond tanke likevel. Måtte bare få sagt det!
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Så utrolig flott av deg å levere den til dyrebutikken! Det ville hvertfall jeg som katteeier satt veldig pris på!! ) Det er desverre slikt som kan skje, har opplevd det selv en gang. Hadde vondt inni meg i flere dager..
Monajenten Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Huff, så utrolig trist:-( Men jeg syns at du gjorde det absolutt rette ved å levere den til dyreklinikken, som Palmesus sier hadde jeg også satt utrolig stor pris på det hvis det var min katt.
Mom2Two Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Synes nå det var utrolig flott at du tok den med til dyreklinikken og sørget for at eierne blir varslet. Jammen meg ikke alle som gjør det! Det var et hendelig uhell. Don't beat yourself up too much. Livet går videre. Også for dem som har mistet pusen sin. God klem til deg.
mamman til to gutter Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Det er dessverre noen man må regne med at kan skje når man har katter eller andre dyr som går ute alene:-( Noen jeg kjenner mistet hunden sin ved at den ble påkjørt og den som var aller mest lei seg var han som hadde kjørt på den. Hunden var både tilnærmet blind og tilnærmet døv og klarte uansett hva eieren gjorde, å stikke av hver gang noen tisper i mils omkrets hadde løpetid, så hun gikk nesten bare og ventet på at noen skulle kjøre på den el.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Ååååh. gravid som jeg er så gråter jeg! =( Stakkar deg, katten, familien og alle! Utrolig bra du tok katten med deg til dyreklinikken! Bra innsats!
ippemo får augustbaby Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Uff, så fælt! Men det var IKKE din feil, den kom bare hoppende ut i veien. Det var jo ikke sånn at du siktet på den! Og du håndterte situasjonen helt riktig, utrolig flott av deg å kjøre tilbake og hente katten! Dessverre mange som bare lar det være... "er jo bare en katt" Som katteeier, så må jeg si at det er en stor skrekk for meg at en av dem skal bli påkjørte, men om så skulle hende så er det bedre å få vite det enn å leve i uvisshet. Du var flink og du gjorde det riktige. Unn deg litt trøstebrus og sjokolade i dag og tenk heller på alt du gjorde riktig enn det ene som gikk galt.
Mø schæl! Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2009 Åh, dette var noen skjønne og trøstende svar :-)! Tusen takk jenter, det gjorde godt i en trist sjel i kveld! Tusen takk.
* 5 om dagen * Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg synes det var flott gjort av deg, og hadde det vært min pus så hadde jeg satt veldig pris på å få den,selv om den var død. jeg har selv opplevd å miste katt,2 ganger. den ene gangen fant vi den selv,men den andre ,den har vi aldri sett,så vi går ut i fra den er påkjørt,og mulig spist opp..... så all ære til deg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå