Mam again! Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 I nyfødtstørrelser, (56 og 62 regner jeg der), har jeg: INNEKLÆR: 7 bodyer 3 sparkebukser 2 T shirts 6 gensere 4 bukser 8 par sokker 4 par strømpebukser 1 pysj 2 jakker 2 luer 10 smekker 4 tøybleier (siden vi vil teste ut dette) I ull har jeg foreløpig en undertøydress, 1 par "tøfler" og ei lue. UTEKLÆR: 1 fleecedress 1 bobledress 1 par "sokkesko" 3 luer STELLEUTSTYR: 15 kluter babyolje (babyline) zinksalve (babyline) HVA HAR DERE OG SYNES DERE JEG MANGLER NOE?
nummer fire er født Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Syns du har veldig mye... Har selv bare 3 små bodyer i bomull og en i ull, to strømpebukser i bomull og to i ull. I tillegg har jeg strikket noen ulljakker og en ulldress, men tenker at babyen vil ha det veldig godt når han/hun er kledd i body og strømpebukse og tullet godt inn i et ullteppe. Lurt å ha noen flanellbleier til å legge under hodet til babyen og til gulpekluter. Ellers blir det jo mulig å skaffe det du måtte trenge etter fødselen også, og du vil helt sikkert få mye fint i fødselsgaver )
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg syns listen din virker fornuftig og fin, jeg! Tror ikke du har altfor lite, heller ikke overdrevent med klær. Dette ville jeg ha føyd til: babytepper (2 stk pga gulping) , bleier, en spilledåse med rolig og koselig melodi. Dessuten må du huske noen ammeBher til deg selv, ammeinnlegg og 6-10 gulpekluter. Selv har jeg det jeg trenger, har en av hvert kjønn fra før. Denne gangen vet vi ikke kjønnet, men jeg har i dag vært og kjøpt 2-3 bittesmå bodyer og en deilig hvit sparkebukse. Tenkte å bruke den til såkalt hentesett. I tillegg kjøpte jeg en sånn ullfleecedress i naturfarge, har ikke nyfødtdress pga årstidene jeg fikk de andre to på. Sååå herlig med babyklær! Kjenner jeg skal gå og brette på disse søte små plaggene nå fremover... Lykke til med forberedelsene! Klem fra
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Str. 50/56/62: 5 bodyer i bomull 4 tynne bomullsluer (Trenger vel ikke så mange... kremt;p) 1. sett i bomull 10 par sokker 5 strømpebukser 6 pysjer 3 sparkebukser 1 ulldress 1 Utedress (eller sånn bamsedress fra H&M - må ha ull under) 4 bodyer i ull 1 tynn ullbukse 1 sett tykkere ullbukse og jakke 1 lue i ull 2 ullsokker + farmor strikker 9 kluter 9 gulpekluter 3 smekker babyolje babyshampo (trenger vel egentlig ikke det med det første) stellekrem Ellers har jeg kjøpt et ullteppe og et helseteppe Nå tror jeg ikke det blir så veldig mye mer. Nesten alt jeg har en hvitt, offwhite, brunt - generelt lyst. Begrensere seg litt nå. Vi fikk ikke vite kjønn på ordinær UL. Så da ble det sånn. Måtte på UL forrige uke.. og vi skal ha gutt:D Så hvis jeg kommer over noe jeg bare må ha i blått.. så er det nok mulig det blir litt til. Men tror jeg har så jeg skal klare meg mer enn bra nok til å begynne med. Sikkert noe jeg ikke har tenkt på, men butikkene stenger jo ikke tenker jeg:D Fått en del også
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Er forresten førstegangs.. hvis listen ser voldsom ut! Men er mye 2pk til 99 kr på H&M, Cubus og Kappahl:) Samme med sokker. Stort sett tenkt strømpebukse og body inne. Er veldig varmt her. Ellers er det veldig mye fine ullklær på Sparkjøp:) Merinoull til en litt rimeligere penge enn hos nøstebarn;)
Mamma med to søte små Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Syns listen din ser grei ut. Ville kanskje kjøpt litt flere pysjer hadde jeg vært deg
Snuttemor Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Lurer på hva du skal med t-skjorter til denne årstiden? Gensere vil jeg også tippe du ikke kommer til å bruke så mange av.....mye mer praktisk med body. Jeg ville kjøpt inn noen flere pysjer, ullbodyer, noen små ullvotter og et par helsetepper (både i variant ull og bomull).
Romeren Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Tror ikke du mangler noe. Jeg ville kanskje ha kjøpt en del flere kluter. Jeg har en HAUG . Er også førstegangs, men ar hørt om kluter at om "du tror du har mer enn nok kjøp noen til". Hehe... Men blir det opp til seks stell i døgnet, så sier det seg selv det er greit å ha en del så du slipper å vaske hele tiden. (Jeg skal prøve tøybleier selv, men går for brettebleievarianten, og har derfor også en del ekstra gaskluter som kan brukes som innlegg. Det fine med gaskluter ellers er jo at de kan brukes til alt: Vask av hus, gulpeklut, bleier/innlegg etc, etc. Selv vet jeg ikke helt hva jeg har, men sikkert ørten bodyer i bomull (arvet), noen bukser i ull, par trøyer i ull, noen luer i ull. Ikke noe yttertøy til beibi, men her på vestlandet tror jeg at jeg klarer meg med innetøy i ull og voksi-posen. Hvis ikke er det jo bare å kjøpe etter hvert... Føler ihvertfall jeg har nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå