Gå til innhold

Hvordan er manipulerende mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan de forandres?

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg har vært hos psykolog, og hun bad meg tenke etter om jeg ville fortsette å være sammen med mannen min. Han er PERFEKT! Ute later han som at han er den perfekte familiefar som alltid stiller opp og hjelper og han har fått meg til å virke som verdens største drittkjerring fordi jeg ikke gjør husarbeidet godt nok og fordi jeg har lyst til å ha ham hjemme i blant. Jeg har hatt masse dårlig samvittighet og følt meg som et elendig menneske (grunnen til at jeg har godt til psykolog, jeg ble deprimert av ikke å være god nok). Psykologen mente at kanskje det ikke var meg det var noe galt med, men at mannen min rett og slett manipulerte meg for å føle seg bedre eller noe. Jeg ville bare undersøke litt om hva dette med manipulerende mennesker er for noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, manipulerende mennesker kan forandre seg - HVIS DE VIL.

Du kan ikke forandre mannen din, han må gjøre det selv og det forutsetter at han vil. Hvis du hele tiden går på bekostning av deg selv og dine behov er det ikke bra. Høres ut som du er der.

Her er link til en nettside som tar for seg psykopater. Jeg sier ikke at mannen din er psykopat, men du kan lese linken og finne ut som du kjenner deg igjen. Du finner også boktips på siden.

Skrevet

Manipulerende mennesker bearbeider de rundt seg for at ting skal falle gunstigs mulig ut for dem selv. De gjør det gjerne i det skjulte eller ved underliggende "trusler" ( " da blir det så vanskelig for meg..:", " Jeg blir så skuffet..."osv). De er gjerne drevne på det de gjør, og du skjønner nesten ikke hva som har skjedd før du har gått med på det de vil. Over tid kan de gjerne forandre deg til du nesten har mistet deg selv.

Om de kan forandre seg? Kanskje, men om de er vant til denne framgangsmåten fordi det gavner dem, så tror jeg det må enormt med selvinnsikt og endringsvilje til.

Skrevet

Hvis samlivet med mannen din ikke gir deg trygghet, kjærlighet og glede kan jeg virkelig ikke se noen grunn til at du skulle bli hos ham!

Ta det psykologen sier til deg på alvor. Du skal ikke stå på pinne for mannen din for at ting skal være harmonisk og fint. Han skal gi deg omsorg, støtte og oppmuntring. Han høres ikke perfekt ut i det hele tatt. Kjenn på dine egne behov og fyll livet ditt med mennesker og relasjoner som er varme og som gir deg noe :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...