Gå til innhold

Hva hjelper mot kvalme under svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som går å bare spyr stakkars, syns såå synd på henne. Da jeg selv var gravid var jeg bare bittelitt kvalm på morgen og da hjalp ¨det å spise. Men venninna mi bare spyr, hun er snart 3 mnd på vei.. og har spydd i 2 mnd nå.. kvalm hele tiden. Orker ikke å spise og har gått myye ned i vekt.

HJELP! Hva kan hjelpe her?? Noen som har vært sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært så dårlig. Tørre kjeks og knekkebrød hjelper:-)

Skrevet

Jeg var sånn og det eneste som hjalp meg var Phenergan jeg fikk på resept fra legen. Noen dager med dem og jeg kunne spise bortimot normalt. Jeg syns de hjalp mer i første svangerskap enn dette, for nå har jeg vært mer småkvalm innimellom selv med pillene, men samtidig så har jeg aldri blitt så dårlig som jeg var sist. Hvis hun ikke får i seg nok væske, så er det viktig at hun får sjekket om hun blir dehydrert og om hun evt bør legges inn på sykehus for å få intravenøst, det har heldigvis jeg sluppet.

Skrevet

Hun spiser litt og prøver å få iseg en del veske, men går konstant å er kvalm.. Kanskje hun burde ta en tur til legen igjen.. Hun fikk sykemelding, for hun klarer jo ikke mye om dagen heller. Dette er hennes første.

Skrevet

For mange er det bare slik det er å være gravid! Noen blir mer kvalme enn andre. Og det er ikke så veldig mye som hjelper utenom kvalmestillende man får av lege. Jeg fikk helt sjokk da jeg ble gravid, jeg ble jo så sinnsykt dårlig. Jeg var MEGAULTRA fyllasyk kvalm døgnet rundt i 16 uker. Først gikk jeg bare å håpet og ventet på at det skulle slutte, men innså til slutt at jeg bare var sånn. Unormalt mye kvalm som legen min sa. (hyperemesis er diagnosen...) Jeg satte livet på vent, og bodde i sengen. Ikke ant å gjøre...

Jeg så ut som en skjelett til slutt... Men klarte å få i meg drikke, og levde på grønne epler.. Så fosteret klarte seg supert. (levde vel av meg...)

Den dagen det gav seg (etter 16 uker...) følte jeg at jeg fikk livet i gave på ny. Pur lykke.... :D

Skrevet

Jeg spydde ca 10 ganger om dagen hele svangerskapet. Ingenting hjalp her i allefall. Og det eneste jeg fikk i meg var vann. ca 10 liter hver dag.

Trenger vel ingen rakettforsker for å forstå at jeg gikk ned mer enn jeg gikk opp det svangerskapet.

Skrevet

Om hun ikke har bedt om hjelp er det veldig irriterende og høre;

-jeg har lest at det og det og det og det hjelper!

-bestemor hadde et kjærringråd om diverse rare ideer.

Alle har en mening om hva som hjelper og sjeldent noe som gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...