Gå til innhold

Baby og husdyr/katt noen som har erfaring??


Nikkodine

Anbefalte innlegg

Vi har da en hunkatt som er veldig spesiell, akkurat som et lite barn selv, hun er verdens herligste, men det jeg er redd for er at hun skal bli sjalu og sånn på babyen. Har hørt at det som kan være farlig er hvis katten hopper opp i vuggen/sengen og legger seg for å sove/kose med/på babyen. Og katten vår elsker å ligge oppå/oppi ting. Så jeg har da kjøpt inn myggnetting til å ha over vuggen i stuen, har og sett at det finnes kattenetting, men den var himmla dyr, så tenkte å prøve myggnetting først.

 

Har selvf ikke tenkt å la katten være alene med babyen med det første, hun har heller ikke lov å gå inn på soverommet (har avvennet henne det i hele sommer :o)

 

Andre tips??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde katt før babyen kom, og var veldig spent på hvordan det ville gå. Men det har gått over all forventning. Katten var litt sjalu i begynnelsen. La seg i både kurven og vogna til babyen, men bare når babyen ikke lå der. Det var kattens måte å vise at den ville ha oppmerksomhet. Vi var nøye med å ikke overse katten, og å gi den oppmerksomhet. Det første vi gjorde da vi kom hjem fra sykehuset var å legge babyen på golvet, slik at katte kunne hilse/snuse på det nye familiemedlemmet. Neste lørdag er "babyen" vår 1-år og stor gutt!! Han og katten er bestekompiser. De leker og finner på masse rart sammen. Så dette tror jeg ikke du skal bekymre det for i det hele tatt!! Lykke med både baby og katt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...