Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Det er jo en 48 timers regel her, men hva om barnet bare har vært bilsyk? Altså kaster opp fordi det ble bilsyk og er helt fin resten av dagen og natten, sender dere barnet i bhg/skole da?
OsloMor Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Ja, selvfølgelig. Har ikke opplevd bilsyke, men har opplevd oppkast grunnet allergi. Det er jo ikke smittsomt, så er de friske så går de i bhg. Omgangssyken derimot, det er en annen sak.
Øyboeren med to små <3 Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 ja, det er jo helt noe annet enn å spy fordi man er syk. hadde ikke du dratt på jobb om du hadde kastet opp dagen før pga bilsyke? eller om du f.eks hadde kastet opp pga en lukt/syn du ikke tålte? etter min mening kan du trygt sende i bhg så lenge du vet det er bilsyke og ikke noe annet. men om barnet ikke hadde brukt å være bilsyk ellers, og jeg hadde vært usikker på om det var bilsyke eller noe annet, ville jeg nok vurdert det...
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Ok, bare lurte litt :-) Småtten på 2 år her hadde nemlig kastet bitte litt opp etter en heftig runde i ufo-dissen i barnehagen, han har etter det vært i strålende form, spist, har normal avføring osv, så han virker helt frisk. Vil tro han bare ble kvalm av dissen, men ble litt usikker på om han i så fall kunne sendes ned igjen i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå