kjerringa-mot-straumen Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Skal til Thailand i januar med mine to barn. Noen tips til hva man bør ha med på flyet på så lang reise? Og er det noe spesieltt man bør tenke på? Begge har flydd før (de er 3 og 5) men bare på 3-5 timers reiser. Det har gått fint:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å fly til Thailand. Var på flytur med mine barn da de var 1 og 2 1/2 år, den flyturen tok 6-7 timer, og var VEEEELDIG slitsom, siden jeg reiste alene med de...... Husker jeg tenkte: ALDRI MER....hehe:) Men nå er jo dine barn litt større da, så det kan jo utarte seg andeledes:))
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har ikke flydd så langt i det hele tatt med mine barn. Men det første jeg kom på var å tenke på når på døgnet dere skulle reise? Blir det i sove tiden til barna? Eller på dagtid? Hadde også uansett pakket med meg noe, som ikke barna visste om, men jeg visste dem likte veldig godt. Tegne saker, bøker, en kose bamse hver? Og litt kjeks eller noe sånn. Og drikke som jeg visste dem likte. Pleier de å bli reise syke så hadde jeg pakket med reisesyketbl og gitt dem. Og jeg hadde også pakket med paracet i tilfelle det skulle bli nødvendig. Lykke til.
Jojo x3 Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har flydd med mine to i 10+2timer (USA+litt til t/r), de var da 6mnd og 3år. Til eldste hadde jeg med en egen liten sekk med noen småting som jeg hadde kjøpt og pakket inn. Han fikk ikke åpne alle på en gang, sparte også noe til hjemturen. I gavene var det et lite fiskespill, legosett (lite), klistremerkebok, oppgavebok(labyrinter osv), noen små lekefigurer. Ellers var det også noen av favorittlekene hans som småbiler og noen bøker. Jeg hadde også med slikkepinne og drops (han bruker lang tid på å spise dette) og kjeks. Han koste seg med dette på dagen, vi fløy også kveld/natt og da sov han. Smågavene var billige, men gøye. Var også ting som det tar lang tid å holde på med hvis du skjønner- f.eks brukte han lang tid på klistremerkene (var sånn som du kan bruke om igjen på et bilde), spilte spillet mange ganger osv. Flyturen gikk over all forventning, men er glad for alt vi hadde med i sekken. God tur!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Godt å høre du er posetiv før start :-). Det er vi foreldre som gjør turene til "mareritt" for barne med stress og negativitet før start. For det går fint å fly langt med barn. Vær ute i god tid til flyplassen. Vi har flydd med vår sønn på nå 5år til Thailand x3 og USA x 1, og mitt tips er til flyturen. (kommer litt ann når flyet går på døgnet også) Har dere DVD som går på batteri er dette veldig smart å ha med + høretelefoner. Da kan barna se på hver sin film. FIlm DS er også bra hvis deres eldste er interresert i det. Tegnesaker. Bilder. Kortlek. aktivitetsbøker. Bamse. Et helt skrift fra topp til tå og sandaler/kroks.+ tshirt og shorts. Tannbørste/klut. En matboks til hver av barne med: kjeks-saltpinner-nøtter etc noe de liker. + drikke flasker. la barna ha vær sin sekk som de har på fly med sine ting, men beste erfaring er når man lar barne finne frem hva det vil ha med seg - og deretter går igjennom med barne for å guide de i om de virkelig trenger det/eller kanskje burde ta med det!!! Snakk med barne at det lang flytur - at de event. skal sove på fly det gir de et lite tidsperspektiv. GOD TUR:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå