Gå til innhold

Hei alle sammen, hvordan går det med dere?


Tone 77,Bergen,fødte 190909

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Hvordan står det til?

Jeg er kjempespent på å høre fra dere....

 

Jeg har gått noe ned for telling siden fødsel, og har derfor hverken vært på treff eller inne her på dim eller bim

og derfor lurer jeg fælt på hvordan dere har det...

 

fortell fortell....hihi

 

hilsen en noe sliten tone (men opptimistisk i forhold til et treff i neste uke (13 oktober)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har det kjempefint. Er friske og fornøyde. Vært mye ute og fartet på cafe og besøk og bare koser oss som ny familie :-) Er kjempedeilig å ha mannen hjemme, får masse avlastning fra ham. Håper vi sees på treff neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint å høre liv fra deg Tone : )))

lurte på hvordan du har det,

 

hos meg er det forsåvidt rolig med vår lille prins, bare mammaen som sliter litt med å få nok søvn og finne seg tilrette med den nye situasjonen, alt praktisk som hører med det å være førstegangs mamma. Det er liksom sånn bli-kjent-med fase, soverytmer, spising, magevondt?, bilstol inn og ut.., barnevogn klappe sammen/sette opp inn i bil, ut av bil, -pust pes....;)

riktig amming..., osv....

 

prøver å ta det så med ro som mulig, slappe av når jeg kan. Pappaen er fantastisk, gjør alt :) er på jobb igjen siden mandag.

 

Vi har vår første dag bare vi 2 hjemme i dag, frem til nå hadde jeg noen her hele tiden. Litt deilig og litt spennende hvordan det er bare med med lillemann og meg.

 

Han har litt urolig faser innimellom som strekker seg over 6-7timer, det er litt tungt og det første økedøgnet var tøft, men ellers flyter det som smør.

 

Var på første tur i byn på tirsdag og en svipptur innom treff, kjekt.

Men greit å se at det var flere som ikke kunne komme, at det er

uforutsigbart med en liten sjef ;)

Slet litt med å få det til, men kom oss jo avgårde :)

 

Enn dere andre hvordan går det?

gleder meg til å høre :)

 

jeg fødte 18.09.09

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og forresten.....

i dag har jeg termin, hi, hi, gøy å tenke på og deilig at gutten min er 3 uker gammel allerede : )))

 

har søkt på barnehageplass i dag, -strike ;)

en ting unnagjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

så godt å høre fra dere..

 

ja denne startfasen er tøff nok, øking og gråting og bare det å bli kjent..

Jeg har jo jenta mi fra før, men har egentlig glemt mye, men en del er jo ikke glemt så jeg har vel en fordel sånn sett, men alle barn er forskjellige. Det har prinsen bekreftet med store bokstaver..

Er på tur å hente jenten min i barnehagen, har med prinsen og hunden. Maten er satt på og jeg har et snev overskudd i dag...

Fått dusjet og godet greier.hihi

Jenta vår har hatt lungebetennelse i noen uker nå,og har fått antibiotika nå. Har hatt 2 netter nesten uten hoste fra henne. Tøft med tilvenningsfase med gutten og jenta som er syk. Jeg har i tillegg vært nede for telling med stygg hoste og feber + me+ lite søvn...

Men jeg er evig opptimist og tar en dag av gangen.

Tøft at mamma har reist hjem. hun reiste for nesten 2 uker siden.

 

Jeg håper at jeg kan komme meg ut og kanskje på et treff??

Er det noen som har lyst +muligheten til et treff på lagunen??

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Tone :)

 

wow, det høres tøft ut, flott at du føler du har litt overskudd idag da :)

Treff på Lagunen høres helt supert ut for meg!

Bare gi lyd når det passer, jeg kan tenke meg i morgen på dagtid eller neste uke feks?

 

Klemmer fra et ammende Trilletroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

tenkte neste uke?

mandag feks.?

eller tirsdag?

jeg har kontroll på helsestasjonen neste uke en gang, vet ikke helt når.

Det er så langt å reise til byen, selv om det går det og...:o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag passer fint,

vi skal til barselgruppe på helsestasjonen på tirsdag :)

og det er treff i byn på augustin på tirsdag, Frøkna satt opp treff kl. 13.00

 

setter du opp treff mandag på lagunen Tone?

så ses vi, det blir hyggelig, gleder meg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi, hi, Tone, det kom til å tenke på at det kan jo hende vi er i samme barselgruppe, siden vi har født 18. og 19.09...

Er det på Nesttun du skal?

 

det hadde jo vært vittig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Nå oppdaga jeg også disse klubbsidene :) Visste ikke at de fantes jeg.

 

Hos oss går det greit. Snuppa er 1 måned gammel i morgen og er allerede nesten for stor for str 62! Hjelpe meg... :) Hun spiser som en middels stor hest da, så det er kanskje ikke så rart.

 

Vi fikk aldri helt til amminga så her går det i pumping, flasker og spe på med mme... litt slitsomt, men hva gjør vi vel ikke for disse små? Så lenge hun får masse kos og får i seg mm så har jeg ikke dårlig samvittighet. Har lånt en dobbelpumpe så selve pumpinga tar ikke så lang tid, men er jo slitsomt å skulle gjøre det hele tida, man blir litt stuck hjemme... men skal prøve å komme meg på treff på tirsdag.

 

Ellers så er jo døgnrytmen fullstendig snudd på hodet. Om natta er hun bare våken/sulten/kavete, og så sovner hun utpå morgenkvisten en gang og sover en god stund, avbrutt av litt mat i ny og ne. Hun liker ikke så godt å sove i vogna med mindre den er i bevegelse, så jeg blir sittende på sofaen en del med henne på fanget og tv-serier på tv'n.... men vi har prøvd ut bæreselen nå og den fungerer. Dessuten klarer hun fint å sutre litt på baderomsgulvet når mor dusjer eller vasker klær. Tror egentlig mest det handler om at hun ikke liker å være alene, så om hun får ligge i vogna og SE på meg vaske opp etc så går det ganske så bra.

 

Håper vi sees på tirsdag (om jeg kommer meg ut av huset...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er alle fra Bergen eller?? fra tromsø jeg da. hiver meg på og svarer jeg også ;)

 

her går dagene med til amming og bleieskift. siden jeg bor alene med lillepia er det ikke mye annet som blir gjort. ett par hybelkaniner har flyttet inn. har liksom ikke helt overskudd til å springe rundt å vaske. men går bra. jenta mi er snill som dagen er lang. men hun krever en god del oppmerksomhet. ikke så lett å legge henne ned mens hun er våken. heldigvis går ammingen greit da. hun spiser masse og lenge. hun er forresten født 17.09. 22 dager idag :) hun hadde også en periode der hun var våken opptil 6 timer i strekk, og gråt/sutret mye. fikk et tips her inne om å prøve å hjelpe henne med å sovne. så da gikk vi tur når hun begynnte å bli urolig. da sov hun mye lenger og var mer rolig når hun våknet. så det var det som var problemet her.

 

fødselen gikk greit. hadde trudd det skulle være verre, men så slapp jeg unna uten å måtte sys. men så fikk halebeinet mitt ett skikkelig trøkk da. sliter enda med å sitte og ligge på rygg. hvordan er deres form? ser det står mye om hvordan barna er, men lite om hvordan form dere er i.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er ok. Er ikke helt grodd nedentil ennå så sliter litt med det, men håper det skal ordne seg snart... ellers har bekkenløsninga så og si blitt borte (hadde bekkenløsning siden påske, 100 % sykemeldt siste 3 mnd av svangerskapet).

Er supertrøtt hele tida, føler jeg aldri får nok søvn (selv om jeg sikkert sover dobbelt så mye som sambo). Tenkte jeg skulle sjekke jernlageret og Hb når jeg var på 6 ukers kontrollen, kan jo hende det er derfor.

 

Ellers har jeg gått ned ca 10 kilo siden fødselen (yay!) av de 20 jeg la på meg, så er fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

ang treff på mandag, jeg ser at du (trilletroll) skal på treffet på tirsdag, kanskje vi skal treffes der først, så avtaler vi et treff på lagunen da?+

Bare et forslag, jeg er egentlig klar for et treff på mandag, men vet ikke helt om jeg greier 2 treff på rad....

Hvis du har lyst så hiver jeg meg på på mandag

Hva sier du?

Legger inn et treff hvis du svarer positivt på dette....

 

hilsen en litt ubeslutsom tone

hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Tone :)

hi, hi ubesluttsom er jeg også :)

jeg kan ikke komme på tirsdagstreffet i byn, for da har jeg første kontroll på helsestasjonen til samme tid som treffet, derfor ville det vært utmerket om vi kan ta et treff på lagunen mandag :)

Klokken når? :)

 

Bergensdamer!

Tenkte å invitere til treff hjemme hos meg :) Har god plass og da vil kanskje de som ellers har vanskelig for å komme til byn kunne komme???!

Hva tror du dere?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, flott du hiver deg med selv om vi bergensdamer pjatter mye med hverandre her!!

Jeg er faktisk født i Tromsø, jeg :)

 

Formen min er begynt å komme seg ganske bra, ble sydd nedentil og det har grodd fint, helt til det gikk opp på et sted i går.....grrrrrrrrrrrr!

Håper det lukker seg igjen raskt! Er bare et sting som er blodig igjen (håper dett ikke blir for detaljert...)

Var begynt å bli skeiv i bekkenet, gikk litt rart i 10 dager :/, så kom jeg meg til kiroprator, det ble mye bedre etterpå, bekkenet skal jo liksom "lukke seg" igjen etter fødselen, og det tar jo litt tid.

Har funnet ut av at jeg ikke kan spise ku-melke produkter nå når jeg ammer, lillemann får vondt i magen og lager opprør hele natta av det....

Det fikk jeg erfare i natt, har sovet minimalt og han har skreket mer eller mindre hele tida :( det var tiramisu isen jeg spiste i gårkveld som gjorde utslaget... -Men nå vet jeg det helt sikkert så da er det jo bare å ta hensyn til det, -phju! "Learning by doing" er det jo noe som heter... Laktosefri melk er det eneste som går og ellers saue og gjeiteoster.

 

Så synd å høre du sliter med at såret gror og at du er så trøtt og sliten Frøkna! Høres lurt ut å sjekke jernlageret og HBn da. Flott at Veslefrøkna vokser sånn da!

 

Mnn82 da, hvordan går det med deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trilletroll! Høres koselig ut med treff hjemme hos deg. Litt lang vei for min del, må ta 3 busser, og siden jeg ikke kan løfte vognen blir det litt slit. Men skal teste ut bæresjalet, og funker det bra så kan jeg ta med Hedda i det :-) Med mindre toppris skal og jeg får sitte på med henne (hint hint hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

litt sent men kom meg ikke på nett før nå

"husbonden" har kampdag og da har jeg hund og barn alene...

litt kaos kan man si hihihi

 

tar gjerne et treff i morgen, skal vi si i 1230 eller 1330??

opp til deg, jeg må opp uansett

 

hilsen tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Lenge siden jeg egentlig har skrevet noe særlig inne på nettet...har ikke orket det! Og de gangene jeg har begynt å skrive så har det kommet noe midt i innlegget som har gjort at jeg har måttet avslutte. Men har vært innom og lest sånn innimellom.. ;-) Jeg fødte som sagt den 23 september etter det som etter min mening var en lite kjekk og ellers lang og vanskelig fødsel....men jeg har jo ikke noe særlig å sammenligne med da.. :-) Resultatet ble hvertfall en perfekt liten nyyydelig gutt som heter Lucas. Han ligger nå i sengen sin ved siden av meg her i halvsøvne etter at vi begge har vært i dusjen etter en gulp av gigantiske dimensjoner som endte opp i begge sitt hår og på alle klærene våre....kan nesten kalle den spye ja... Hvertfall, det gjorde at jeg var ferdig dusjet før 12 i dag, noe som ikke har skjedd på leeenge. Lillegutt er nemlig et B menneske, akkurat som mora, og liker å være oppe lenge om kvelden/natten for så å sove lenge om morgenen/dagen. Så å stå opp så alt for tidlig er noe vi begge ikke er særlig glad i for tiden... Men dette er noe jeg håper blir forandring på...begynner å bli lei av å stå opp når det bare er minutter igjen av dagslyset!

Ja, hva ellers...de første 2 ukene var grusomme pga sting som gikk opp, jeg hadde det på følelsen ganske tidlig at her var det noe som ikke stemte for jeg kunne såvidt bevege meg. Og å sitte var bare grusomt og det tok flere minutter å finne en noe lunde behagelig stilling. Dette selv om jordmor sa at jeg var heldig for jeg hadde bare en rift foran, som forsåvidt var komplisert å sy, men det var alltid verst å rivne bakover. Jeg hadde derfor forhåpninger om at jeg skulle slippe de helt store plagene nedentil...men nei da. Jeg var oppe til sjekk for klarte ikke å holde ut, og det første jordmor sa da hun så meg der nede var "huffda, dette gjør sikkert vondt ja"...haha! Men etter mye om og men, og etter at to andre og hadde sett så ville de ikke gjøre noe med det for det ville bare gjøre vondt verre. Nåja, så istedenfor ser det nå ut som et katastrofeområde der nede, men de siste dagene er smerten nesten helt borte....og det er HERLIG! Jeg trenger ikke bruke 45 minutter på dobesøk som inkluderte dusjing og føning.... Føler meg nå mye bedre!

Men ennå går det litt opp og ned...griner ikke så mye lenger... ;-) Hadde noen ganske heavye sinneanfall ja da smerten var som verst...

Men oppi det hele så hadde jeg gjort alt sammen igjen for å få en så flott baby! Han var en engel i begynnelsen for pga litt for mye gulsot så var han nok litt slapp ja og sov en god del. Han er ellers en storsjarmør :-) Håper så mange som mulig kommer på treff den 13 men ser jo at frafallet kan bli stort ja... Synd du ikke kommer trilletroll men håper å se deg neste gang evt på hjemme treff hos deg som nok hadde blitt kjempe kjekt!!

Nei nå får jeg gi meg...nå sover lillevennen min så burde vel få meg noe mat jeg og... orker ikke legge meg, er trøtt men er lei av å ligge i sengen, savner å gjøre andre ting...dilemma det der...kanskje det er en grunn til at jeg er så trøtt innimellom..? ;-)

Nei som jeg skravler....trenger å gå på treff ser jeg...hehe!

 

Håper dere andre kommer dere avgårde imorgen! Vi ses! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 2 ;-)

 

Ville og si til deg Tone at jeg beundrer deg med tanke på at du har en liten jente hjemme fra før, og hund ;-) jeg har vel oppdaget at jeg beundrer alle flerebarnsforeldre og lurer på hvordan i all verden de overlever!!!! Jeg har to katter som har fått alt for lite oppmerksomhet, og mat hehe, i det siste! Men prøver å ta det igjen nå...har og en mann som pleier å sitte med de når jeg ammer for at ikke de skal rømme hjemmefra....men hjelp så lite jeg klarer å få gjort utenom å ta meg av denne lille gutten! :-) Ammer foresten og dett har gått veldig fint. Var veldig plaget av såre brystvorter i begynnelsen for han sugde vist litt feil ja...men da det ga seg så var ammingen i boks. Vi har dermed gitt han smokk, for han brukte meg som smokk, satt å ammet døgnet rundt følte jeg, så smokken har heldigvis gitt meg litt fri. Selv om vi egentlig ikke ville gi smokk da....tenker bare på når den skal vekk igjen...huff.

 

Som sagt, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...