Gå til innhold

Brystbetennelse. Hva hjelper utenom antibiotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner den er på tur og at feberen kommer sigende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pumpe, amme, pumpe og amme alt du kan. Ca hver halvtime. Masser ut kulene og håndmelk mens du tar en brennvarm dusj. Sove og gå med varmeflaske inntil den vonde puppen hele tiden. Følger du dette burde du være bra igjen dagen etter, evt dagen deretter.

Skrevet

Hold deg varm og god, tøm puppen for melk ofte. Hvil.

Skrevet

Hei..

Jeg ville ikke pumpet, da kommer det bare mere melk, å ting skal jo jevne seg ut etter hvordan babyn spiser..

Jeg tok kontakt m en homeopat etter brystbetennelse med 2 mann..

Fikk homeopatpiller som jeg tok hver gang jeg kjente at noe var på gang, dette gjorde at jeg slapp unna med bare en ganske ille runde på begge bryst..

Pillene heter phytolacca c-30, du kan kjøpe de eller bestille de på apoteket sånn at du evt har til neste gang..

Føler du deg tryggere kan du ta kontakt m en homeopat, men jeg har gått til en homeopat m alle mine barn, pluss meg selv, så etter mange ganger anbefalte hun meg å kjøpe et oppslagsverk på homeopatiske akuttmiddler sånn at jeg selv kunne lese meg til hva jeg kunne bruke hvis det var behov..

Dette har funket bra, så her i huset bruker vi nesten bare homeopati så sant det ikke er super alvorligt sånn at man må ha antibiotika..

Så hvis ikke du vil gå på unødvendig mye antibiotika så kjøp inn disse pillene..du tar 2 piller under tunga til de smelter, kan tas hvert 20 min i akutte faser, etter dette tas de 1 g om dagen i 1 uke..

Viktig at du ikke spiser, drikker el pusser tenner 20 min før og etter du tar pillene, da svekker det virkningen..

Lykke til..

Skrevet

Man øker ikke produksjonen ved økt amming/pumping i en dag eller 2.

Veldig viktig å få tømt brystet!

Hilsen ammehjelper!

Skrevet

En venninne av meg fikk brystbetennelse. Hun dro til legevakten, og fikk beskjed at hun måtte holde brystene varme. Så hun gikk med et varmt ullskjerf rundt puppene sine hele dagen. Det hjalp, for par dager etter gikk det over. Hun ammet også, så hun pumpet innimellom.

Skrevet

Signerer denne. Man bør absolutt pumpe litt for å få tømt! Det har jeg gjort hver gang jeg har hatt problemer med tette melkeganger eller lignende.

Og hvis feberen ikke gir seg i løpet av et døgns tid med skikkelig tømming må du ta antibiotika. God bedring!

Skrevet

Og spis kosttilskuddet Lecitin. Det hjelper også;-)

God bedring!

Skrevet

Tøm brystene for melk. Maser bort melkekulene, gjerne under varmt vann i dusjen (enkelt da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...