Røver Nov 09 + ?? Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 jeg var på kontroll i dag. og skal på en ekstra ul fordi den ser utrolig stor ut. har dette skjedd noen fler? jeg har 20dager igjen og jeg er nesten utafor skjemaet. langt over den grønnekurva.
Tigerpote Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har ikke erfaring med det, men hvor stort snakker de om da evt? Det er mange som sprenger kurven men som likevel ikke får veldig store babyer.
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2009 vet ikke før jeg har vært på ul, men jeg håper det er tilfelle med meg også. vil ikke ha ut en 6kilos baby
Tigerpote Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Nei, huff, det skjønner jeg veldig godt! Men er babyen veldig stor kan du jo kreve eller mase deg til ks, og det er kanskje vanlig å sette i gang før dersom babyen er veldig stor? Hvorfor har de ikke sjekket dette før?
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er også nesten utenfor skjemaet! Var på UL for to uker siden, og da ble babyen estimert til 6% over gjennomsnittet, så legen sa at det var ingen stor baby. Og på kontroll hos JM på mandag så sa hun etter å ha kjent på babyen, at hun trodde babyen ble under 4 kg. Den kurven er bare til for at JM skal se at babyen vokser jevnt etter sin egen kurve sa JM til meg. For alle måler forskjellig, og vi bærer babyene forskjellig. Plassering av morkake har også innvirkning på målene, og hvor mye fostervann man har. Så babyen din trenger ikke være så stor:-)
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2009 hvorfor de ikke har sjekka det før kan du lure på. syns egentlig jeg møter på ganske mange sløve mennesker under det svangerskapet her. jeg kunne godt tenkt meg et ks før om han er så stor, men jeg tørr ikke satse på det.. takk oktotberjente, håper det er noe sånt med meg også=)
Tigerpote Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Så leit at ikke alle får den oppfølgingen de burde ha. Jeg har nok vært veldig heldig. Jeg fikk vekstestimering på kjøpet da morkaka mi ble sjekka, og jm der mente at 13% over snittet, som babyen var, kunne bli stort, og at jeg (!!) skulle vurdere om jeg mente at jeg burde ha en ul til. Denne jm var veldig usikker, så det er sagt. Jeg trengte ikke ytterligere vekstestimering da jeg snakket med en annen jm senere. Babyen min vil trolig bli 3800-3900 gram. Men dette var jo i uke 36 tror jeg, så de ville jo hatt god tid på seg. Symfysemålet mitt ligger forresten innenfor feltet, men øverst i den grønne delen. Men det går helt sikkert fint. Babyer på 5-6 kg er vel ikke så veldig vanlig. Det er vel helst dersom man har diabetes etc at babyene kan bli veldig store, men da får man jo ekstra oppfølging og trolig diett.
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2009 ja, eneste problemet var at jeg veide selv 5300 når jeg ble født. og min mamma hadde ikke sv-diabetes. krysser fingrene for at han ikke er så ille stor som jeg føler at han er.
Tigerpote Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Ok... Men det trenger ikke å gå i arv da. Krysser fingre for deg! Gi oppdatering etter ul da!
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2009 takk=) det skal jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå