Gå til innhold

Handler du på Fretex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg digger Fretex! :oD

Finner masse bøker og tegneserier til både store og små. Har mange klær derfra, finner ofte ting i min stil. Me likey! :o)

Og så liker jeg konseptet "bruk, ikke kast". Vi lager alt for mye søppel i vår del av verden, det er genialt å bruke ting om igjen.

Handler du på Fretex? Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært der kun to ganger, men skal nok helt sikkert igjen...

Skrevet

Jeg har ikke tid til å tråle fretex etter kupp som før, og har blitt mer kresen på brukt tøy. Møbler, lamper og interiør shopper vi mye der, men mer før da vi hadde tid til å lete. Mannen min er vel over gjennomsnittet interessert i design og møbler siden det er yrket hans, og jeg elsker gjenbruk.

Skrevet

Handla mye der før! Jeg og ei venninne kjøpte masse,og "fiksa" litt på klærna, og lagte litt "nye" klær av de gamle! Kjempegøy!

Men har ikke handlet der på en god stund,men kanskje jeg skal begynne igjen,har nettopp kjøpt meg ny symaskin :)

Skrevet

Emma&Adrian - har du hørt om Luddeklær? De lager for eksempel selebukser til småtasser av gamle duker, forklær, kjoler etc. Skikkelig stilig! :o)

Skrevet

Må fortelle om et lite varp... Flere meter med vintage silkestoff som jeg syr kjole av til meg selv, i 1920 talls stil, men en kopi til fadderbarnet mitt. Betalte 250,- og 10 kr for 5 vintage silkeskjerf med romantiske trykk. Sjeldent, og jeg måtte nesten putte penger på bøssa til frelsesarmeen etterpå:)

Skrevet

Ja. Og siste kupp var nye Viking goretex vinterstøveletter til minsten for 195 kr. De passer vel neste år og hadde originallappen hengenes på og papiret var ikke tatt ut av støvlene. Var flere par der da jeg handlet, men de forsvant naturlig nok fort. (identiske koster over 600,- i butikk. Jeg sjekket) Jeg handler hvis jeg gjør kupp, men definitivt ikke uansett. Det skal være usynlig brukt og selvsagt noe jeg liker.

Skrevet

Det har jeg ikke hørt om nei,må sjekke ut det :)

Vi kjøpte også pumps på freteks ,og malet på de hehe,så ikke ut :P Men det var gøy!

Skrevet

Ikke så ofte jeg er der men..

Klær kjøper jeg av en eller annen (merkelig?) grunn ikke på hverken loppemarked eller Fretex...

Men, kjøper gjerne andre "lopper" da ;) Jeg elsker gamle ting :))

For noen år siden fikk jeg tak i en flott spisestue som er fra ca 1920-1930 tallet, ga 1300 kr for den :)) Bra kjøp, og har den på kjøkkenet enda :)

Skrevet

Oh yes...har handlet mye p fretex jeg.Klær ,bøker ,sko , pynteting , filmer...

Skrevet

jepps:) er alltid innom når jeg er i området med fretex:) mange fine ting som barna fx kan male på (glass)... desverre ikek så godt utvalg i barnebøker og leker... har enda ikke sett noe klær til meg selv som har fallt i smak... men har kjøpt til barna;)

gir veldig mye til fretex selv, som fx når barna vokser ut av klær:) gir ikke brukte sko av prinsipp sak, siden de som regel er inngått... selv om de ser pene ut... ser ange skopar der er virkelig godt inngått, er jo ikke bra for bena eller ryggen osv:(

Skrevet

Nei dessverre. Har flytta langt unna god-Fretexen nå. Fant en gang tripp-trapp-stol der til 150,-. Hadde ikke bil den dagen da, så jeg fikk den ikke med. Dagen etter var den jo selvsagt vekk!

Skrevet

Vi gir også ting vi ikke trenger eller ikke vil ha lenger til Fretex :o) Helt genialt!

Har funnet masse duplo der, kjører dem i oppvaskmaskina og vips har minsten "nye" leker. Vesla har hestedilla og elsker å lete etter hestebøker på loppis og bruktmarkeder, det er moro å se henne rote seg vei gjennom bokhyllene.

Også samler jeg på teite kaffekopper, hehe *flau* Har en drøss, kalrer ikke slutte å kjøpe dem...fem kroner for en kopp med Donald-motiv fra 1963? Jaaaaaaaaa takk! *lol*

Enkle damer, enkle gleder ;o)

Skrevet

Av og til, ikke veldig ofte. Fretex her i byen er ofte overpriset til det latterlige, og loppemarked langt å foretrekke så i måte. Dessuten liker jeg bedre å sponse skolekorps enn Frelsesarmeen, samme hvor idealistisk anlagt pengebruken deres måtte være.

Skrevet

Jeg handler sjeldent der rett og slett fordi jeg synes de overpriser varene sine ganske kraftig. Handler heller på loppemarkeder og FINN, men er helt enig i at det er bedre å handle brukt enn nytt.

Skrevet

Handler på fretex ja. Har bla kjøpt tripptrappstol til 250 kr der. Men enkelte ting prises litt dyrt, som kopper og denslags. Kjøper ellers bøker, morsomme ting til kjøkken, litt klær, barnebøker og leker.

Så leverer vi det vi ikke trenger tilbake, sånn som voksenbøkerne når vi har lest dem.

Liker tanken på å begrense søppelmengden. Også bra med så mange forskjellige ting i en butikk, faktisk gøy å bare kikke litt på alt det rare. Fretex er flott når man er student og trenger møbler til en billig penge.

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Når jeg kommer på å kjøre innom Fretex så gjør jeg det, er veldig kjekt å lete etter "fine" ting...

En gang fant jeg ett nytt reflex regntøy til eldstejenta for 60 kr:))

Skrevet

Akkurat den butikken som er her er litt "ekkel". Rotete og, ja, vet ikke helt. men handler gjerne brukt og får masse fra svigermor som hun kjøper på fretex der hun bor. Helt topp!

Skrevet

har noen morsomme eksempler på overprising: 2 stk billiy-hyller fra ikea, skulle de ha 598 pr hylle (koster vel knappe 3oo på Ikea?) Og en sånn vaskeklut som er formet som en figur, som man legger i vann også bretter den seg ut....åå,skjønner hva jeg mener? koster ca 10 kr på cubus var priset til 49,90

Jeg blir litt oppgitt... og klærne er jo dobbelt så dyre som H&M. Og forskjellen er jo opplagt at på H&M er de ikke brukt fra før, så man slipper overraskende svettelukt når man blir varm i trøya..

Nei, jeg heier på Fretex og syns det er en viktig og god organsisasjon. Men det blir for tullete at man skal "betale skjorta" bare for å støtte en god sak..

Skrevet

Det er ikke vanlig med sånne priser på Fretex.

Overraskende svettelukt? Høhø. Har jeg aldri opplevd - og jeg er en av de som gjerne kjøper klær på femtitallet ;o)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Nei. Handlet der i ungdommen når jeg løp rundt og digga exploited og gamle skinnjakker og armyboots. Men nå er det nok langt mellom det jeg liker på fretex. Og så har jeg en ganske vanskelig kroppsfasong, er veeeldig lite som kler meg...=P Så kjøper egentlig alt i vanlige butikker, der det finnes forskjellige størrelser når jeg endelig finner noe som kan se noenlunde ut på meg...

Skrevet

Ja, har funnet lekre plagg med prislappen inntakt der( merkeklær ol), samme med sko, vesker ol. Og ikke minst bøker.

Stor fan og jeg elsker loppemarkeder og antikkvitetsbutikker/ auksjoner også, gjort mange spennende funn der. Et menneskes junk kan jo være en annens skatt.

Jeg kan røpe at jeg en gang fant noe svært unikt og verdifullt på en brukthandler i en bakgate som jeg solgte videre for 10ganger prisen av det jeg gav. En gammel Singer symaskin som var komplett, og jeg kjente en samler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...