Gå til innhold

Termin 11 januar, har dere nyttige tips til meg?


Blondbombe

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 11 januar og lurer på hvor man kan kjøpe flotte baby ting uten å blakke seg helt? og ellers er jeg blank på alt om babyer, så tar imot alt av tips jeg får :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ti-hi.... Hvis du kommer hit å bor ei stund så kan jeg fortelle MYE om gode, ikke fullt så gode og en god del ufornuftige kjøp:-) Har en på 11, ei på snart 3, og en på 1,5 år så jeg har brukt endel penger på utstyr,- særlig de siste åra:-)

 

Tips nr 1. er å sette opp ei liste over utstyr du trenger til babyen (som er fornøyd bare den får mat, tørr bleie søvn og kjærlighet, og som generelt driter i hvor tingene dens kommer fra, hva de kostet å få i hus og stort sett også hvordan de ser ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag som nevnt en liste, men ikke shop alt på Babyshop e.l. Det gjorde vi med nummer en, og det ble dyrt;)

 

KID, Princess o.l. ha blant annet MYE billigere gulpekluter, vaske kluter, babytepper og handklær enn babybutikkene.

 

Også må jeg si meg enig i at det er mye bra å finne på Finn.no

 

Og husk at du antageligvis får mye klær i gave, og at butikkene er åpne også etter at du har født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi som har termin i januar kan jo benytte anledningen til å ønske oss babyutstyr til jul! Det trenger ikke være store ting man ønsker seg, mange småting bli jo dyrt også, og det er jo supert om man kan få f. eks. kluter, klær, leker, tepper etc til jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første babyklærne jeg handlet kjøpte jeg på de vanlige barnebutikkene, men du får MYE billigere babyklær på H&M o.l. butikker. Sparer mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Name It har utrolig mye fine klær, til omtrent samme pris som H&M. Litt kjedelig med bare klær fra H&M synes jeg, så har handlet ganske mye hos Name It.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette må du ha klart før skjønnheten kommer til verden:

 

Vogn

Barnesete

Barneseng/sprinkelseng/vugge

Stellebag

Klær i str.50-56 (ull er lurt på denne tiden av året)

Brystpumpe (elektrisk er best, kjøpes for rundt 1000lappen på apoteket)

Flasker hvis du ikke skal amme

Bleier

Zink salve( til sår stump)

Løveapotekets babysalve (til ansikt og tørre hudområder)

10 myke kluter

Pyrisept og bommulslapper (til rensing av navlen)

Babyolje

Baby balje

3-4 babyhåndkler

Ammeinnlegg (engangs og i ull hvis du skal amme)

Et par smokker (Bør ikke brukes før barnet er 4 uker gammelt)

Morsmelkerstatning (hvis du ikke skal amme, eller som tilegg hvis du skulle få startproblemer på ammingen.)

 

Som nybakte foreldre vil man ofte ha mest mulig nytt, sånn var det i alle fall for oss. Så da anbefaler jeg at du drar til Happyland på Svinesund. Der får du alt du trenger til en mye billigere penge enn i Norge! Ønsker du å kjøpe noe brukt ville jeg sjekket finn.no. Der finner man det meste!

 

Da tror jeg du skal være godt forberedt med det fysiske tingene! Masse lykke til med nurket ditt!!

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...