Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gullet kom den 30/9, igangsetting på Voss.

Dette var time til overtidskontroll, 12 dager over gjør de det der. Vi satt i gang sånn 9:30 omtrent.

Fikk et svakt drypp (var noe moden og med 2-3 cm åpning), de tok vannet etter en time (og tok ned dryppet en del) og fortsatte med drypp etter en time til. Så begynte ting å ta seg opp, fikk en deilig varmepute i korsryggen (anbefales, gud nåde den som prøvde å ta den fra meg!), da vi nådde 5-6cm begynte det å bli såpass vondt at jeg definitivt ville ha epidural, fikk lystgass i mellomtiden (igjen, ikke prøv å ta den luren fra meg!) og epiduralen var ganske svak, noe som gjorde at resten av åpningen gikk ok. Jeg har også et punkt i hofta som epiduralen ikke tar. Det var ikke så mye press i pressriene mine, kanskje pga epiduralen? Men hun kom seg da ut med litt hjelp fra jm og legen, litt dytt og litt strekk... Hardangersøm, litt rifter men ingenting som sist...

Jenta var 4040g og 54 cm, og ikke mindre enn 38cm i hodeomkrets...

Fantastisk oppfølging på Voss, samme jordmor som tok i mot så jeg hver dag, de tok barnet noen timer på natten om det ble for slitsomt, jeg fødte altså onsdag og reiste hjem søndag, uthvilt og med melken på plass. Hun er supersulten og spiser og spiser, gikk opp 100 g fra lørdag til søndag ;) Heldigvis har jeg melk i mengder.

Så nå koser vi oss hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne, hun kom ut omtrent 19. Så dette gikk superfort sammenlignet med sist!!! (da tok det 55 timer).

Skrevet

Gratulerer så mye. Jeg er også ferdig, og det er ubeskrivelig deilig:)

Kos dere:))

Skrevet

Gratulerer så mye!

Så deilig at du fikk være på sykehuset såpass lenge! Jeg fødte på Ullevål og der får man bare bli i to netter dersom man har født før. Heldigvis kom melken den siste natten.

Jeg hadde ikke tenkt på det på forhånd, men når man skal hjem fra sykehuset og har barn fra før av, er det er stor fordel dersom melken har kommet. Dagen før melken kom var lillesnuppa mi helt frenetisk og ville bare ligge ved puppen hele tiden. Det ville ikke vært noe stas for storebror på 2 dersom vi hadde kommet hjem da. Da heller komme hjem med en baby som er ruset på morsmelk og sover hele tiden! For meg gjorde det hjemkomsten - som jeg var veldig spent og litt engstelig for - mye mer harmonisk, for jeg fikk tid til å gi storebror mye oppmerksomhet.

Så dersom vi får flere barn i fremtiden, vil jeg nekte å reise hjem før melken er på plass.

Skrevet

Gratulerer så mye! Er grønn av misunnelse her jeg går og venter på min egen lille baby ;0) Kos dere masse i tiden fremover!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...