Gå til innhold

Det var den vaksinen.......

Surprice, surprice, surprice..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har den kommet til landet.... Vet ikke hva jeg skal gjøre, ta den eller ei..... Vanskelig valg, men med jobb i barnehage så er jeg vel ekstra utsatt....p.g.a. kontakten med mange mennesker.... Hjeeeeeeeeeelp !!!!!!!!!!!!!!!!! Og to unger hjemme som trenger ei oppegående mor.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ta den. Ingen ville vel anbefalt den om den var farlig? Eller?

Skrevet

Tror jeg skal takke nei, faktisk. Anser at sjansen for at jeg ska smittes, og dø, av svineinfluensa er mindre enn sjansen for at jeg og det nye barnet skal oppleve bivirkninger av vaksinen, så enn så lenge er det mitt ståsted.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal.. Tenkte å ringe fastlegen og jordmor i morra, de burde vel kunne vite noe..

Skrevet

Hei!

Jeg er hjemmeværende uten barn fra før, så jeg er i en litt spesiell situasjon med lav eksponering for smitte. Derfor har jeg tenkt å ikke ta vaksinen. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg imidlertid tatt den, ettersom du helt sikkert blir eksponert for smitten i løpet av vinteren, enten via jobb eller familiemedlemmer. Barn plukker jo gjerne opp rubbel og bit... Folkehelsa er i dag ute igjen med instendig oppfordring til gravide om å ta vaksinen.

Skrevet

Jeg vil ikke ta den - heller ikke mannen min. Jeg stoler ikke på alt det jeg kan få i meg. Og langtidsbivirkninger på et foster/barn er det jo ingen som vet noe om - for den er så ny.

Skrevet

Jeg synes også dette er kjempe vanskelig! Veldig i tvil om hva som er lurt og ikke lurt. Jeg er sykepleier, men skal ikke ha noe med disse pasientene å gjøre, de vil heller ikke komme på den avdelingen hvor jeg jobber. Tenker mye på evt. bivirkninger fra kvikksølv, og det at myndighetene faktisk ikke vet noe særlig om denne vaksinen. Vet at de anbefaler det, men i bunn og grunn er det min avgjørelse om jeg vil ta denne vaksinen. Jeg har sjelden influensa, kan ikke huske sist! Men jeg vil jo ikke risikere at det skjer noe med barnet eller meg selv om jeg blir syk. Tror faktisk jeg skal avvente litt og se hvor mange gravide som faktisk tar den. Det er jo heller ingen som har konkrete råd å komme med, legen på jobb sa at hun hadde vært i tvil selv om hun var gravid. Nei, kommer egentlig ikke fram til noe i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...