Chrissie09 Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Vi blir ikke fer enn 13 stk, bare nærmeste familie, og har lyst til å lage en ordentlig festmeny. Lurer på å ha hjort ti hovedrett og pannacotta til dessert, men foretten karer jeg ikke helt å bli enig med meg selv om. Noen gode ideer? Det må være noe som jeg kan lage på forhånd eller som går fort å ordne, vi spsier ganske rakst etter kirken.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Bruchetta? Er raskt og enkelt hvertfall, og veldig godt
*lindamor* Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Seranoskinke surret asparges på salatseng (ruccola), serveres med ristet loffbit og evt. en fetaost bit, "dæsj" over ojle og balsamico. asparges kokes og skyll i kaldt vann. surr 2-3 asparges i 2-3 skiver skinke. Dette går veldig raskt å lage i stand. Hjort med baktepoteter, kokte grønnsaker (gulrot og brokkoli) evt.bacon stekt rosenkål (kjempe godt til vilt) og viltsaus. Potetene baker du på forrhånd og varmer i micro, eller steker nesten ferdig og tar i ca 20 min til i stekovn. Grønnsaker blanceres - kok dem nesten ferdige og skyll i kaldt vann med en gang, da er det bare å dyppe dem i varmt vann før servering. Saus lages på forhåna og bare varmes opp. Kjøtt deles opp i porsjonsstykker så dem er klare for steking, evt kan du brune dem på hver side og steke dem ferdig i stekovn (dette er hvis du skal ha biffstykker da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå