Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt samtale med jordmoren som tok imot etter fødselen?

Hadde en hard og lang føsel og sliter med dette i etterkant - lurer på om det er bare å ringe fødeavd? Hvor vanlig er dette? mmh. føler jeg må ringe nå, har utsatt det lenge nok.. Vil gjerne høre erfaringer fra dere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Jeg fikk utskrivingssamtale med 3 av de som var med på fødselen min - 2 jordmødre og en lege... Men hadde en veldig dramatisk fødsel da... Har ikke snakket med dem i etterkant, men de sa at hvis jeg hadde behov for det kunne jeg bare ringe, så det kan vel sikkert du også=) Har hørt om flere som har vært på samtale senere for å gå igjennom det som skjedde. Kanskje særlig viktig om du har tenkt å få flere barn...

Skrevet

Jeg hadde en tøff fødsel der barnet ikke pustet og måtte gjennoplives og ligge på Nyfødt Intensiv en ukes tid. Jeg tenkte mye på dette etter fødselen og i min nye graviditet. Jeg møtte stor forståelse hos min jordmor i andre svangerskap og hun henviste meg til sykehuset for samtale. Var der to-tre ganger og snakket gjennom fødselen, la plan for neste og luftet tanker og ønsker. På Ullevål har de en egen jordmor som har spesialisert seg på dette og jeg hadde stor nytte av samtalene. Jeg tror dermed at dette er veldig vanlig.

Jeg råder deg til å ringe med en gang og spørre den som svarer hvordan du skal gå frem, om du skal sende et brev, eller om du kan få en time?

Skrevet

LilleMalin♀♂

Vet du navnet på den jordmoren på ullevål som har spesialisert deg på dette?

skjønner godt at du hadde det tøft etter denne fødselen..bra du fikk pratet om det. Min var ikke så tøff som din, men føler likevel jeg trenger å gå gjennom den.

Skrevet

Jeg har hatt gjennomgang av fødsel med en "spesiel" jordmor på sykehuset, og det var helt fantastisk. Trodde det var glemt, men da jeg ble gravid og fikk valget mellom ks eller vaginal fødsel kom følelsene tilbake. Jeg fikk telefon fra legen som tok imot tvillingene da de ble 12 uker. Hun gav meg masse informasjon som jeg ikke hadde fått med meg/glemt og det var hyggelig. Den fødselen var bare fin, lang, men fin:)

Skrevet

Litenvenn:

Hun er GAIA-jordmor, jeg har glemt navn og nummer dessverrre. Du kan jo ringe til føden og høre om det går an å snakke med henne direkte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...