Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt samtale med jordmoren som tok imot etter fødselen?

Hadde en hard og lang føsel og sliter med dette i etterkant - lurer på om det er bare å ringe fødeavd? Hvor vanlig er dette? mmh. føler jeg må ringe nå, har utsatt det lenge nok.. Vil gjerne høre erfaringer fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter forige fødsel hadde jeg en samtale med jordmora som tok i mot dagen etter fødselen. Hun gikk gjennom førdselen, vi snakket om den og hun spurte om det var noe jeg lurte på. Etter min første fødsel hadde jeg ingen samtale etter fødselen, fordi jordmora ikke jobbet mer der jeg fødte. Men jeg ble tilbudt samtale med en av de andre viss jeg ønsket det.

Skrevet

Jeg hadde også samtaler om fødselen med jordmor dagen etter på barsel.

Var på 6 ukers kontroll og samtale på sykehuset med legen som keisersnitt på meg (siden det endte med det til slutt).

Skrevet

jeg synes du skal ringe og be om å få snakke med jordmoren som du hadde under fødselen. Hadde ikke tenkt på om det var vanlig eller ikke. Jeg fikk samtale med en helt annen jordmor (jeg hadde en vikar under fødselen, hun var helt fantastisk!) og det føltes bare helt merkelig. Nå hadde jeg en veldig kjapp og super setefødsel, men det å prate med en som ikke engang var tilstede var "unødvendig" følte jeg. Jeg skulle gjerne snakket med hun vi hadde, men skjønner jo det ikke er så enkelt når hun "bare" er vikar. Åh somjeg håper hun jobber når nestemann kommer!!!!

Men ring og hør du :)

Skrevet

Jeg hadde samtale med jordmor dagen etter fødselen og igjen på 6 ukers kontrollen. Bare ring og si du vil ha en slik samtale, det er sikkert ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...