Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 ikke står på egenhånd og ikke sier annet enn mamma og pappa. Andre som har så "trege" barn, eller bør varsellampen begynne å lyse?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 går hun i bhg? Hvis det er noe så skal de i bhg ta tak i det. Har ihvertfall gjort det de stedene jeg har jobbet. For har sett andre barn som er litt senere enn andre, men det er fordi de trenger litt lengere tid. Og når det da har begynnt å skje noe, så skjer det fort )
Papegøyeblomst Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 sønnen min begynte ikke å krabbe før han var snaut året, og gikk ikke før han var 20 mnd...ingenting å henge seg opp i enda ...Nå er han 2 år og 2mnd, og løper rundt i full fart....Bare ha litt mer tålmodighet, så kommer det en dag!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Hun går i bhg ja.. Har gjort det i 3 mnd nå - begynner å bli litt bekymret, hadde forventet mer framgang når hun sosialiserer mer med jevnaldrende.. Hun er eneste i den alderen som ikke går...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har to gutter som begge begynte å gå da de var 15 mnd. Jeg syns faktisk det var helt greit - de hadde litt mer innforbi pannelappen enn en på 9 mnd har når han begynner å gå. Naboungene våre begynte tidlig å gå og de har ramlet utfor det meste av det som går an å ramle utfor. Mine to gutter har derimot vært tidlige med andre ting, for eksempel ord. Dersom et barn ikke kan "noe" når det er 15 mnd er det kanskje ikke så farlig, men begynner det å nærme seg 2 år ville jeg blitt ganske bekymret. Vi har alle våre områder vi er gode på, men jeg hadde nok begynt å stusse hvis "ingenting" skjedde.
Gjest losen Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Mine barn var relativt trege med å gå. Prøver å tenke tilbake hva jenta mi kunne si for 8 mnd siden. Tror ikke det var så mye. Ofte prøver de å si ting, men det blir bare første eller siste satvelse, så du må legge godviljen til for å forstå. Snakk med helsestasjonen eller barnehagen om hva de tenker.
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Gjennomsnittet for å begynne å gå er faktisk ca 13 mnd, så det betyr jo at veldig mange er mange mnd eldre enn dette også. Din er ikke urovekkende treg på noen måte. Først etter 18 mnd begynner det å bli regnet som uvanlig tregt. Hvor mye hun snakker betyr heller ikke noe videre så lenge hun bare viser god språkforståelse. Altså at hun skjønner enkle setninger dere sier til henne, og ellers samhandler med dere på sin måte.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Min gikk da han var 16mnd. Men han kunne stå, gikk noen skritt når han glemte seg og sånn lenge før det. Da vi var hos helsesøster på kontroll rundt 15mnd sa hun de så på balanse, fotstilling og sånne ting i forhold til om man burde sjekke det nærmere. Med min var det rett og slett det at han ikke ville slippe seg og det hadde nok en sammenheng med at barnehagen presset han veldig på det med gåing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå