4barns mor Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Noen som tar det før de reiser på sykehuset?
AngryBird Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Hadde kansje vært greit å gjøre det helt privat hjemme?? Får man kjøpt det på apoteket??
Snuttemor Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har ikke tatt dette ifm noen av mine fødsler verken hjemme eller på sykehuset selv om jeg trodde det var "vanlig prosedyre" på sykehuset.
4barns mor Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2009 Husker jeg fikk det da jeg skulle ha sønnen min for 12 år siden. Skal settes i gang i morgen, og lurer på om jeg skal ta det hjemme i dag? Vil liksom ikke risikere å "gjøre" på meg under fødselen..
BarnNr.4 :) Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Kan klyster gjøre at fødselen starter? Kunna trengt det nå, men vil ikke ta det om fødslen kan starte av det... noen som vet?
*1+1=2 små* Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 jeg fikk klyster på sykehuset fordi jeg ville føde i vann, da er det plikt!
FrkBomst&Frø Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Tror ikke klyster setter igang fødselen, men gravide anbefales forsåvidt å konsultere lege før man tar avføringsmiddel.... og det er jo det! så snakk med legen din før du forsøker å sette på deg selv. Fås kjøpt på apotek.
♥2 små gull♥ Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Du får kjøpt Microlax (klyster) på apoteket.
4barns mor Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2009 Skal høre på sykehuset i morra jeg..
sjøsamen Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 ja man kan risikere stormrier.... og det kan bli ganske dramatisk.... jeg hadde ikke turt det, men det er opp til hver enkelt. Hadde heller tatt klyster på sykehuset om det var nødvendig.
Tigerpote Skrevet 7. oktober 2009 #13 Skrevet 7. oktober 2009 Microlax er ikke skikkelig klyster, men et "miniklyster" og er trygt å bruke tror jeg. Tror ikke det kan sette igang noe siden det bare tar det som ligger ytterst i tarmen. Jeg har hørt at klyster/oljeglyserol kan sette igang en fødsel. Tuben er da relativt stor, og føres enten inn med spissen som er på flaska eller man fester en sonde på. Og sonden er lang! Den trenger ikke å føres helt opp, men man kan gjøre det. Husk vaselin på spissen eller sonden! Jeg ville ikke gjort det selv. Både fordi det virker litt "trælete" å få til selv, og fordi noe kan settes igang. Slik jeg har forstått det kan vi velge om vi ønsker klyster på sykehuset. Det lønner seg sikkert dersom man har vært opstipert iallfall. Ikke sikkert at det er så lett å gå på do på noen dager heller...
AngryBird Skrevet 7. oktober 2009 #14 Skrevet 7. oktober 2009 Væske du sprøyter opp i stumpen for å tømme nedre del av tarmen for avføring. En mild form for tarmskylling, tror jeg.
Mammaioktober Skrevet 7. oktober 2009 #15 Skrevet 7. oktober 2009 Hehe, og det skal noen gjøre FOR meg? Ooooh... Not for me!
Gjest lillemamsi Skrevet 7. oktober 2009 #16 Skrevet 7. oktober 2009 jeg som skal ha hjemmefødsel tror jeg skal ta dette på meg selv når jeg merker noe er i gang... er nok å vaske og rydde opp igjen om man ikke skal vaske opp sin egen avføring også. Nei få det i do Fikk klyster på sykehuset med min første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå