Gå til innhold

H-melk, lettmelk, ekstra lett eller skummet melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere den lille og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekstra lett med d-vit.

Gir det av den enkle grunn at det var det jeg fikk beskjed om av helsesøster jeg...

Skrevet

Ekstra-lett med d-vit. Unødvendig å gi h-melk til normalvektige barn har jeg både lest og fått vite på helsestasjonen.

Skrevet

Da storesøster var baby så ble det anbefalt å gi H-melk (3,9% fett) til barn under 3 år. Det har de gått bort i fra til normalvektere nå. Støresøster var imidlertid en liten flis som trengte det fettet hun kunne få, så hun hadde nok fått anbefalt det fremdeles :-)

Vesla er en normalvekter, hun får lettmelk (1,5 % fett) etter anbefaling fra HS, hun mente at ekstra lett (0,7 % fett) ble for lett for små barn i vekst...

ViIl vel tro at hvor mye melk de drikker og hva de får i seg av fettstoffer fra andre kilder også er med på å avgjøre. Har du en hs som kjenner deres kosthold så er det jo greit å få et individuelt råd :-)

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Her fikk vi anbefalt h-melk av helsesøster. Pappan er veldig med på den men jeg er litt i tvil....lille er jo normalvektig.

Så tenkte jeg litt på det med nøkkelhullet. Er ikke det anbefalt til både liten og stor? Nå blanda jeg h-melk og skummetmelk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...