Gå til innhold

Amming og slanking - fullstendig fy-fy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært inne og sett på vektklubb.no,og er kjempemotivert for å begynne NÅ:) men bør jeg vente til ammeperioden er over før jeg går i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bør i alle fall ikke gå raskt ned, og ikke noe særlig under startvekten din før du ble gravid. Slaggstoffene i kroppen din lagres i fettet, og det går/kan gå over i melken. Legger du om til et sunt kosthold så vil jo overgangen til mer intens slaking gå lettere når ammeperioden er over. Selv sliter jeg med å holde vekta opp denne gangen, tvillinger, og er litt bekymret for amminga:/

Skrevet

Man skal ikke slanke seg mens man ammer. Men jeg la omkostholdet, sluttet å spise snop, gikk turer og begytne å trene. Gikk ned 10 kg på 3 mnd etter fødselen. Er jo mange som går ned mens de ammer uten å slanke seg, jeg gjorde det fordi jeg var bevisst på mitt kosthold for første gang i livet. Brukte også vg sin vektklubb og er der nå også, men nå ammer jeg ikke. Bare pass på å få i deg nok mat og ikke gå ned for raskt, så tror jeg det går bra...

Lykke til.

Skrevet

Man skal ikke slanke seg når man ammer, men om du mosjonerer og ikke spiser mer enn du forbrenner vil du jo gå sakte men sikkert ned i vekt uten å være på "kur".

Man trenger ca 500 kalorier mer i døgnet når man ammer, og hvis du leser på ammehjelpen.no skriver de at om du spiser mindre enn 1800 kalorier i døgnet vil det gå utover melka, det vil du jo ikke..

Så om du legger deg på ca 2000 kalorier sunn mat i døgnet, går turer og mosjonerer litt vil du nå idealvekten din uten å ha vært på noen streng slankekur. Leve sunt er lov selv om vi ammer ;)

Skrevet

tusen takk for svar:) tenker jo å gå ned gjennom mer aktivitet og å spise sunnere/magrere. Men er jo livredd for å gjøre noe galt:p men det er jo logisk at det er "lov" å spise sunt selv om man ammer - har ikke tenkt på det sånn før, hehe, er visst ikke så smart jeg:p

tar d rolig og forsiktig jeg - så varer det kanskje også:)

Skrevet

Poenget er at hvis man mister vekt for raskt, vil miljøgifter som vi mennesker lagrer i fettet komme ut i melken og dermed i babyen. For babyen blir jo dette mye kraftigere konsentrasjon av gidt enn for oss store mammaer.

Derfor skal man være veldig forsiktig ogf gå veeeeeldig langsomt ned og - som nevnt - på sunn og naturlig måte.

Skrevet

Miljøgifter frigis i melka - og disse er kreftfremkallende. Så ja, amming og slanking er fyfy! Jeg har lagt alle planer om slanking på hylla. Har begynt å trene, men går aldri rundt og er sulten. Gleder meg til å sulte meg om noen mndr;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...