MissAntrop Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Heia! Tenkte jeg måtte skrive noen ord nå mens armen er ok. Er ikke så mye her inne og skriver, lenger, ettersom jeg har fått carpal tunnelsyndrom og dovner av i hytt og pine i begge hendene. Har vært voldsomme smerter også, men har nå begynt å sove med skinner på begge armene,så da går det mye, mye bedre. Men hvordan går det med deg? Termin nærmer seg med stormskritt! Har du noen magefølelse på om det bir snart, merker du at kroppen forbereder seg? Tenk, kanskje innen oktober er omme er du tobarnsmamma Så spennende!!! Hvordan er formen din? Jeg er nå 22+3 og tiden går så fort, så fort. Jeg bærer på en særdeles livlig krabat og jeg er overrasket v\over hvor mye bevegelse jeg kjenner med tanke på at morkaka ligger på fremre vegg. Frøya snakker mye om lillebror og henvender seg ofte til ham og koser med magen. Her om dagen sparket vi ball da hun sa; "Kjempebra, lillebror!" Åhh, det er så søtt!!!! Jeg sa til sambo her om dagen at jeg gleder meg så utrolig til det første møtet mellom storesøster og lillebror - begynner å grine bare jeg tenker på det Hvordan forholder Isa seg til magen og tanken om at hun snart får en lillebror? Det er jo fortsatt for abstrakt for våre små, håpefulle og skjønne det helt, det blir nok brutalt virkelig når babyen kommer Ser på facebook at dere har fått det riktig så fint i nyhuset. Jeg kan tenke meg det er herlig å boltre seg på stor plass som attpåtil er ens eget. Rommet til Isa var nyyydelig og jeg er dønn misunnelig på slottet på Isas dør. Regner med du malte det på frihånd og at det ikke er mulig å kjøpe sjablonger i den stilen? Og du, malte du med vanlig maling selv om du var gravid? Har planer om å begynne med babyrom etterhvert Håper du har det fint - savner å "prate" med deg! Klem, klem
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Hei finingen! Jaaa,jeg har savnet å tyte med deg også Har lurt på hvorfor du ikke har lekt her inne lenger men det skjønner jeg jo nå...Uff så dum plage å få da... Det er en slik forbipasserende graviditets-carpal tunnelsyndrom? Håper inderlig det er det,at du ikke skal slite lenge med det... Skinner om natten stakkars... *Klappe på* Ja,terminen min har fått bein å gå på...Vrooom,så sier BiM "2 uker igjen" ...Hjelp! Begynner å mimre fra forrige fødsel,var jo ikke akkurat gøy. Men,man må jo bare igjennom det. Håper jeg får en fin oppbygning og at det ikke blir kastet på meg fra ingen rier til supervonde. Men,men,man tåler jo faktisk det meste... Merkelig nok. Kroppen begynner såvidt å gjøre seg klar,men jeg er jo i myyye bedre form denne gangen enn da jeg gikk med Isa,- så jeg var egentlig mye mer klar den gangen. Nå bruker jeg jo ikke krykker,merkelig nok Takk for fine ord om huset. Jah,det er deilig å boltre seg masse! Og male og dekorere og lage hjemme...Isa sitt rom tok litt tid,men hun elsker det nå,så det var verdt det. Både hjerter, hello kitty og slott er frihåndet ja Laget slottskonturen med en blyant og malte med tavlemaling. Kjempegøy ! Og den er tegnet veldig på nå Jeg maler med Lady, miljømerket... Og lufter godt. Burde sikkert brukt "sense" men det ble lady som er nestbest ihvertfall.... Det verste med malingen er å klare å nå langt nok ned Isa gleder seg,og jeg har begynt å forberede henne på at hun kanskje må bo hos mormor et døgn eller to... At hun selv brukte 2 dager på å komme ut av magen... Vi får se om hun skjønner det etterhvert. Hun skal ihvertfall passe på ham, dele eple,lære ham å danse og gi ham klemmer. Det er planen hennes ;P Men,nu er middagen ferdig,lovlig sent.... Håper på svar snart,men bare om det ikke gjør vondt...*Klappe på*
MissAntrop Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, skinner om natta tar ikke av, spesielt ikke når 70% av de er laget i borrelås... Jeg våkner jo med hendene i håret hver morgen Lekkert Så godt å høre at du er i bedre form denne gangen! Er sikker på at fødselen går supert Åh, jeg er så spent, så håper du oppdaterer rimelig kjapt etter at lille Balder har meldt sin ankomst Dette tavleslottet er så fint at jeg får nesten lyst til å spørre om jeg kan stjele ideen din.. Skjønt, om jeg får det til er jo en helt annen sak.. Var faktisk ikke klar over at Lady hadde miljømaling, jeg. Hvor lenge etter at du malte kunne Isa sove på rommet sitt? Haha, jeg kom over en herlig Johnny Cash body til lillegutt her om dagen. Sort body hvor det stod; "I crawl the line" på. Måtte jo bare kjøpe Jeg har forresten vært inne på sykehuset til fødselssamtale. Jeg ba om det selv pga tøffe tak forrige gang og jeg ble overraska at jeg skulle inn så tidlig. Men så blir jeg faktisk fulgt opp hele veien med jevnlige samtaler og omvisning på føden. Kjempeflott! Jordmor var så glad for at jeg helst ville føde vanlig at jeg kunne bedt om hva som helst, tror jeg. Hun sa det eneste jeg ikke kunne få var å føde i vann ettersom dette ble betegnet som en risikofødsel med bakgrunn i at forrige fødsel endte i haste ks. Nå vil de overvåke babyen fra første sekund, som jeg forstod. Vann hadde jeg uansett ikke tenkt på ettersom jeg trodde jeg var for stor til det uansett, så ikke den helt store skuffelsen. Er fortsatt stressa over dette med vekta og er redd og nervøs for kommentarer og eventuelle komplikasjoner pga det. HAr til nå gått opp 2,2 kg og synes det er mye. Sist gikk jeg opp 12 kg og fkk bare kvitta meg med 5 av de.. Åhh, det irriterer meg at jeg tenker så mye på det at jeg ikke klarer å glede meg helt over svangerskapet.. Høres ut som om Isa er godt forberedt på å få en lillebror i hus. Kjempefint at hun vil være med å passe på ham - hun blir nok en super storesøster! Ellers skjer det ikke så mye her. Jeg jobber fortsatt 100% og sitter og vrir hjernen min for å finne ut av dette med permisjon og søknad og alt det der. Kan jo få hodepine av mindre... Vel, nå får jeg pusle rundt videre. Håper å høre fra deg snart igjen
MissAntrop Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2009 Maser og dytter litt på denne, jeg
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Oj, der ja Jeg syns absolutt at du skal stjele tavlemalingsideen min Lillemor elsker den og har tegnet masse! Og,Isa sitt rom malte jeg litt etter litt...En vegg her og en vegg der. Men jeg malte mens hun var i barnehagen og luftet ut til hun skulle legge seg om kvelden. Luktfritt og ikke mye gifter i luften...Og jeg tenkte at en og en vegg var bedre enn alle veggene på en gang... *Gumler kakemenn* Aaaaaltfor godt! I dag lurte jeg på om vannet gikk...Gikk på do og skulle både dett og hitt, så øhm...vannet jeg masse men det kjentes ikke ut som om jeg tisset på en måte. Aner egentlig ikke. Ingenting mer dramatisk skjedde,så da var det sikkert ikke det likevel, men hvordan skal man vite? Jeg har brukt bind i dag men det var tomt, ergo var det nok bare hodet mitt som tullet seg igjen. Forrige gang jeg lurte på det samme var jeg i badekaret. Jeg må slutte å innbilde meg at vannet går i allerede "våte" situasjoner. Da blir jeg bare grublete ;P Forrige gang tok de vannet et og et halvt døgn inn i fødselen og det merket jeg solid på riene,så jeg går ut ifra at jeg merker det godt denne gangen også Ops,der kræsjet ene undulaten min stakkars... Hmmm...Ikke så hardt så det ut til. Den flyr fortsatt greit...Skjønningen Skal ha fårikålmiddag her i morgen for paps og mams og en venninne av min mor og hennes barnebarn. Andre gang i mitt liv jeg skal lage det, men går siiikkert fint ;P Satser på det ;P Skal bli utrolig kos å vide fram kåken som den er nå. Nesten ferdig joh! Vi var ute i går på Obscure-konsert. Noen kompiser av oss her fra byn... Roy som tidligere var med i Enslaved,synger. Hvis du ikke har hørt dem så se om du får fatt i dem, de er helt utrolig rå! Ikke black metal men heller prog metal...Fett som fy.... Og, jeg ble helt forvirret...Nærmer meg glatt 140 kg, hadde to uker til termin i går...Og fikk så mange komplimenter at jeg ble rent flau.... Jeg tror jeg må konstant gå gravid. Folk var overgitt over at jeg var der i det hele tatt,- i fin form... Forrige gang var jeg jo på krykker og elendig,- men nå føler jeg meg helt grei igrunnen. Litt bekkenløsning har jeg jo,men ingenting i forhold til det jeg har ventet på i disse månedene...Og så mange som bladdibladdi mente jeg var så vakker og alt sånt. Fra fremmede og...Jeg ble jo helt forfjamset... Veeeldig kos å få komplimenter,men jeg er ikke flinkest i å takle dem...Men ok, da ser jeg kanskje ikke ut som den vaggende hvalen som jeg innbilder meg -IKKE bekymre deg for dine få kg som du har gått opp,for all del! Det er jo kjempelite! Tenk på at jeg fikk godord på 140 kg ;P Det er mye det! Tror jeg har gått opp 10-12 alt i alt nå sikkert. Har gumlet altfor mye snop siste måneden... Sikkert for å "feire" at glucosetesten var fin..:Duh. Typisk meg å gjøre noe så teit Veeeldig kult med Cashbody! Jøje så bra Jeg har dessverre ikke funnet igjen "Prikkedøden"bodyen...Ellers hadde jeg selvsagt kjøpt og sendt. Skulle gjerne hatt en slik selv også. Men jeg gir ikke opp. En vakker dag, når sønnene våre begynner å nærme seg øh...20,- da finner jeg dem nok ;P Kremt... Nei,nu må det ryddes litt her. Har mest lyst til å legge meg, men bør gjøre noe. Vil ha huset strøkent til i morgen. Klemmings, og goood bedring til armene dine. Håper inderlig de kommer seg snart!
MissAntrop Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2009 Hei! Hvordan går det med deg?? Neimen ikke lenge igjen til termin, nå. Føler du deg forberedt til fødsel (eller blir man forberedt ever..?) SÅ utrolig spennende det må være - tenk, om maks 3 uker er dere fire i familien istedet for tre Så utrolig godt å høre at formen din er fin! Jeg har nå skjønt at det er en gave å være i fin form i svangerskapet. Jeg blir litt forfjamset når jeg blir spurt om jeg er i fin form og tenker; "ja, hvorfor skulle jeg ikke være det?! Ser jeg dårlig ut??" Men nå har jeg hørt så mange historier om elendige svangerskap at jeg føler meg om mulig enda bedre Og så bra at du får komplimenter!!! Jeg er sikker på at du ser kjempesnasen ut, så ta de til deg! Har du tatt magebilder, forresten? Formen min er stort sett fin, rent bortsett fra disse hendene, da. Pratet med en kollega her om dagen som er jordmor (jeg er så heldig å sitte i team med både jordmødre og helsesøstre:), som mente at jeg burde komme meg til sykehuset og få tilpasset skinner for armene. Skal til min jordmor på mandag så får høre med henne da. Ellers så er jeg stressa for en kommende glukosebelasting og surfer nettet etter symptomer på svangerskapsdiabetes. Jeg må innrømme at jeg har litt sukkerkick for tida og akkurat der og da tenker jeg ikke så mye på denne prøven, det kommer først etterpå. Hvilken uke tok du den i? Også har jeg vært type forkjøla-og-vont-i-halsen-syk. Var hos legen på mandag for å sjekke meg for svineinfluensa og følte meg som en ailien. Ble plassert på eget rom med munnbind og legen kom med frakk, hansker og munnbind og testet meg. Var ikke måte på forhåndsregler. Det latterlige var at jeg fikk beskjed om å bare gå på jobb som vanlig til de får testresultatene - om 1 uke! Jaja... Tror ikke det er svineinfluensa da, men fikk tilbud om Tamiflu som jeg takket nei til. Nå har jeg vel bestemt meg for å vaksinere meg også når den kommer til kommunen. Vel, nok sykdomssnakk Ikke hørt Obscure, men skal absolutt sjekke det ut. Jeg skal muligens på konsert neste uke - Gåte. Konserten foregår i telt og kun ståplasser, så jeg får vel se an vær og form, men har absolutt veldig lyst. Gåte er nok et av de beste livebandene jeg noen gang har opplevd, så håper jeg får med meg denne reunionen. HAr absolutt veldig lyst til å stjele tavlemalingideen din, ja, men først har vi et soverom som bør pusses opp (har jeg fått beskjed om..). Spørs om jeg klarer å gjennomføre det da.. Hehe, ikke stress med prikkedødenbodyer - nå får du tenke på andre ting Nå får jeg jobbe litt videre. Ta godt vare på deg selv så lenge!!! Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå