Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det nå? Hva slags "plager sliter" dere med? Er selv i uke 39++ og veldig klar for å få ungen ut. Sliter en del med å være svimmel, men ikke de svimmelanfallene som kommer av lavt blodtrykk ,men føler jeg sitter på en båt med en del bølger, ubehagelig i grunn.Vaier liksom litt frem og tilbake. Er også tung i hodet og stiv i nakken. Sliter litt med bekkenet, så får ikke gått i trapper ol (alle sier jeg skal gjøre det for å få fortgang på fødselen), noe jeg ikke klarer. Ellers så er jeg trett og litt sliten, og sliter litt med vond rygg og ribbein, er nok pga sterke kynnere.

Noen andre som kjenner seg igjen i dette?

Jeg klager IKKE altså, ville bare høre om det er andre som har det litt likt. Er i grunn litt skuffet når jeg våkner opp og er like gravid..haha....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Er og i uke 39 å kjenner meg litt igjen ja.

Har det vel sånn alt i alt ganske greit da, sliter med bekkenløsning og kvalmen sitter litt enda. Ufattelig lite søvn (hjelper ikke med en mann som snorker syyyykt høyt) hehehe...

Ellers syns jeg bare alt er veldig tungt og slitsomt og magen er så fryktelig i veien til tider.

Å jeg og er skuffet når jeg våkner lieke gravid på morgenen hehehehe :D

Skrevet

Yes, et innlegg der jeg kan klage! Du sier at du ikke klager, men det gjør jeg - å klage er den nye hobbyen min om dagen hehe;)

Jeg har fått vondt i nakken, ryggen og bekkenet. Har jevnlige magesmerter, en blanding av luftsmerter og ligamentsmerter. Er tidvis opstipert. Babyen presser på blæra så det gjør vondt, og jeg har kommet ut av tellinga på hvor mange ganger jeg er på do hver natt. Mannen må handle dopapir hele tiden. Jeg sover dårlig, og våkner maaange ganger hver natt og sliter med å få sove igjen. Er kvalm og har halsbrann hele tiden (men Novaluzid hjelper!!:)))) Har rare matvaner og vil bare ha junk for tiden. Er også nedstemt innimellom, og plutselig begynner jeg å grine uten at jeg vet hvorfor. Har lagt på meg 22 kg, er stor og tung og det er vanskelig å komme seg opp fra liggende stilling. Er ganske nervøs for fødselen for tiden, og synes det er skummelt å bli mamma. Men gleder meg selvsagt også:) Har vann i kroppen og er generelt sliten.

Det tror jeg dekker en del.

Skrevet

Godt og få det ut innimellom :D

Ang dopapir, min mann ble så lei av å stadig handle dopapir at han gikk å kjøpte to svære sekker å satt i boden. hahaha

Skrevet

Haha...kjenner til dopapir-greia ja. Jeg hadde en periode der jeg kjøpte billigpapir grunnet et enormt forbruk. Mannen min kom hjem i går og hadde kjøpt mykt og godt dopapir til meg, syns jeg fortjente det.

Uff, ikke noe kjekt med disse plagene altå, kommer til et punkt der en virkelig blir sliten og lei. Tenker selv på fødselen en del, men slår meg til ro med at ungen MÅ ut uansett, og at dette er noe jeg MÅ igjennom. Er førstegangsfødene og aner ikke hva jeg går til, men håper ting går greit.

Når har dere termin? Jeg har den 14.oktober, men babyen kan godt komme i dag...haha:)

Skrevet

Jeg kaster meg på klagebølgen jeg og, selv om jeg innser jeg ikke har så mye å klage over! Formen er stort sett fin, jeg sover en del (og har forstått at jeg skal være ganske fornøyd med at jeg i det hele tatt får sove), men jeg har så sinnsykt vondt langs hele ryggsøylen.

Det som plager meg mest er rett og slett kjedsomhet og at jeg er så lat! I går holdt jeg på å gå på veggene, så ser ikke frem til de neste dagene. Jeg prøve å kjenne etter i kroppen om det er noe på gang, men får ingen signaler! I dag er det 7 dager igjen til termin, noe som jeg vil klare å holde ut, men blir helt i fra meg av tanken på å gå slik i 3 uker til!

Sender sympati til alle som går og venter!!

Skrevet

jeg kan egentlig bare kopiere hele innlegget ditt ;) er som å lese dagboka mi.

men et annet problem: er 37+3 og har lagt på meg 27kg!!! har aldri vært syltynn, egentlig vært ganske normal, men nå føler jeg meg diger. jeg forstår ikke hvordan enkelte folk klarer å veie så mye til vanlig. jeg har vondt i ankler, hofter og rygg hele tiden.

Skrevet

Har du mye vann i kroppen mirjam89? Det har jeg, og vekten øker jo selvsagt viss du har en del av det. Så må du huske at de alle de 27kiloen IKKE er dine!

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen! Er også i uke 39. Er ikke svimmel, men tung i hodet og litt stiv i nakken. Bekkenet har faktisk blitt litt bedre nå på slutten, etter at hun har kommet lenger ned i bekkenet. Sover dårlig om natten fordi jeg må opp og tømme blæren hver time. Prøver å unngå å drikke om kvelden, men allikevel våkner jeg av at jeg må tisse 5 dråper. Har mye kynnere og sterke menssmerter også, og kvalmen er tilbake. Føler meg ganske sliten nå, og gleder meg utrolig mye til å hilse på lille jenta i magen!

Prøver å ikke tenke på at termin er om 10 dager, men at jeg må være innstilt på å gå 3 uker til. Hver gang et lite tegn på fødsel kommer, tenker jeg bare at det er sikkert ikke noe. Har klart å slappe av litt mer etter jeg begynte med det:-) Prøvd endel kjerringråd, men tror ikke babyen kommer før hun er klar uansett:-)

Og UANSETT, så har vi ikke lenge igjen nå!!!!!!!!:-)

Lykke til når det skjer noe!! Før vi vet ordet av det sitter vi med babyen i armene våre:-) Og da har jeg hørt at man savner sparkene i magen! Så vi får nyte di siste dagene med spark nå:-)

Håper dere får en fin dag! Selv ligger jeg på sofaen og ser på god morgen norge, og ser på det nydelige høstværet ute:-)

Skrevet

ja, har mye hevelser i hender og føtter. så regner med at noen av kiloene detter fort av igjen (håper det inderlig). har du hatt en brå vektstigning? det har ikke jeg, har sagte men sikkert lagt på meg mer og mer, lurer på hvor det vil ende.

Skrevet

Enig med deg, snille_snille! Det er latskapen som er mest plagsom nå. Har jo eeeeegentlig 1000 ting jeg kan gjøre, alt fra å gå ut en tur i sola til alle de små prosjektene innomhus. Men så ender det med at jeg knapt gidder å ta ut av oppvaskmaskina. Enda jeg faktisk føler meg sprekere nå enn for tre uker siden!

3 dager til termin, ingen tegn på at det skjer noe i dag, masse nerver.

Lykke til med ventinga, alle sammen!

Skrevet

Der hadde det kommet flere innlegg mens jeg skrev gitt!! Hehe, i går kjøpte vi 4 pakker dopapir! Var på tilbud! Og det går fort unna her og:-)

Skrevet

Vekta har heldigvis gått gradvis opp hos meg, ligger innenfor normalen, men merker at jeg har vann i kroppen, spsielt i beina mine. Mange av kiloen forsvinner nok etter fødsel og etter en studn med amming:) Håper i hvertfall på det.

Skrevet

14 oktober her og :) hihi

Skrevet

Så godt å høre at jeg ikke er alene. Får litt dårlig samvittighet når jeg hører om alle som har vondt og plager, mens jeg bare er lat.... Men i dag skal jeg prøve å komme meg ut en tur, selv om været ikke er særlig innbydene.

Skrevet

Hahaha, mannen min er også kjempelei av å måtte kjøpe dopapir hele tiden. "Hva? Nå igjen? Men jeg kjøpte jo en diger pakke her om dagen!" Samme spørsmål får samme svar. "Ja, det er faktisk tomt nå igjen".

Jeg har også tenkt på det, at folk orker å være så tunge til vanlig! Jeg skjønner at det å gå ned i vekt og holde seg der er vanskelig, men jeg SKAL ned i vekt. Orker virkelig ikke å være så tung. Ikke føler jeg meg særlig fresh heller. Men det er litt artig på et vis også, å kunne tillate seg å være som Michelin-mannen for en periode:p

Noen som spurte når vi har termin, jeg har termin om 4 dager - på søndag! Fullmånen hjalp IKKE helga som var:/

Skrevet

helt forferdelig å gå så tung, blir sliten bare av å løfte ræva fra sofaen hahaha... lagt på meg 7 kg så skal vel ikke klage, men blitt ganske svær i magen likevel. hehe

Skrevet

Ser ut som vi er flere som har termin 14:)

Skrevet

Er så godt å lese innleggene som beskriver veldig godt mange av de følelsene jeg også har, vi skal ha lov til å klage litt, men med litt humor! For vi trenger å se litt skjevt på oss selv, og kunne ha litt selvironi. Det hjelper så lite å grave seg ned, da er det bedre å le, hehe;)

Har 9 dager igjen til termin. Jordmor har gjentatt de siste 6 ukene at "denne kommer til å komme før". Altså kan man SE sånt på folk eller?? Jeg mener hun jo har ikke gjort grundigere undersøkelser...Vel, jeg har bare hatt 5 millioner maserier siden uke 33, hun gjentar at det er "bare helt topp altså"... Hrmmmpfffff!!!! Hun har ment at vi ikke kom til å treffes igjen hver gang jeg har vært der de siste 4 gangene og ønsket meg lykke til med fødselen. Da fikk vi plutselig super hastverk, sammen med en gryende fødselsangst, og skulle gjøre klart alt på null komma svisj!! Så nå sitter jeg her da, små svimmel, andpusten og uvel. Ti skritt, må ha tissepause, ti skritt, må ha pustepause, oh loooord!! I tilllegg har jeg begynt å erkjenne at det faktisk er JEG som skal føde, det er JEG som skal være mamma, men JEG vet jo ingenting om babyer!! Hvilket igjen har ført til innkjøp av to store stabler med bøker om alt fra behandling av såre brystvorter til søvnmønstre hos babyer. Kjære sambo titter bare skrått og smilende på meg der jeg "studerer emnet baby" for harde livet! Eksamensnervene har tatt meg og jeg bruker samme studieteknikk som alltid, skippertaksmetoden!

Kjenner meg såååå igjen i det med kjempe sug etter karbo!!Jeg har en lege som er veldig opptatt av vekt og kosthold, så jeg prøver alltid å få time på fredager, da kan jeg spise masse sjokolade og snadder i helgene, og ha tid til å hente meg inn fra mandag til fredag, hahaha. ler av meg selv!! Men, når han drar ned brillene og ser strengt på meg "14 kilo ja, nå synes jeg vi skal få vekten til å stoppe her..." så føler jeg meg som den lille jenta på rektors kontor igjen, og det orker jeg bare ikke, så derfor jukser vi littegranne;) Kjenner meg også igjen i det du skriver om litt triste følelser innimellom, de overrumpler meg når jeg absolutt ikke har guarden oppe, hvis sambo snakker en oktav over vanlig stemmeleie for eks.. tårene triller og mannen står litt forvirret tilbake.. "næmmen jeg spurte bare hvorfor vi måtte ha tomat i salaten jo...." Liiiitt frynsete i kantene, oh yes..

Avslutter med å si at fy faen (ja fy faen!!) så flinke vi er!!! Vi har kommet så langt, gått 9 mnd med det som nå er en diger basketball, passet på den, bekymret oss over den, strøket, klappet, tenkt og snakket med den.. Vi skal gi oss selv en trampeklapp, heise flagget, og for å gå foran som et godt eksempel, i dag skal jeg ut i sola, bestille meg en deilig kaffe latte og en sjokoladecroissant, mens jeg leser det nye elle med beina på bordet:) Ai, jeg gleder meg!!!

Skrevet

Er det noen av dere som er plaget med mer utflod nå de siste ukene?

Er selv 38 uker

Skrevet

Ja, mye mer. Såpass at jeg trodde vannet lakk i helga. Legen på føden kaldte det en renselse før fødsel.

Skrevet

haha morsomt,termin 14 oktober her og :)

ellers er alt veldig tungt og slitsomt her også.vil bare bli ferdig nå.føler jeg tenker bare mer og mer på fødselen og at det gjør ikke saken bedre.jeg har jo vert gjennom det en gang før men da fikk jeg 2 uker før tiden og rakk ikke og tenke over fødselen engang.jeg var så sikker på at jeg kom til og føde før tiden denne gangen også så jeg føler liksom at jeg er på overtid nå selv om jeg har en uke igjen til termin!irriterende:)

Skrevet

Akkurat nå for tia føler jeg at jeg har fått en del mer energi faktisk :) Ganske rart. Men har såpass skrallt bekken at jeg ikke kan gå noe særlig på tur :( Har lagt på meg ca 13 kg, noe jeg tar ganske tungt, og vet jeg kommer til å slite med å få av.. Er i uke 38, så forventer flere kilo ja! Merkelig nok er ikke magen min særlig stor!! Kanskje jeg bærer barnet ganske langt bak.

Har litt vann i kroppen, og stiiiive ledd, spesielt i fingrene om morgenen. Snakk om pølsefingre! Har også begynt å merke en del menssmerter, "skrufølelse" i korsryggen, og myyye stikninger, og nedpress. Hodet har festet seg, og det opplever jeg som positivt :) Slipper å bekymre meg så mye om setefødsel.

Vondt i ryggen og en slags "spenning" over ryggen oppe ved lungene, som gjør det ekkelt å sitte og puste på samme tid. Kommer sikkert av alle kiloene som har røynet på meg. Trenger jeg å si at jeg går mye på do om natta? Hehe

Gleder meg til å føde nå :cD

Gjest eelis+guttespire *fødeklar*
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen ja! Her går det dopapir så det suser, særlig på natten ;-)

Jeg har ikke særlig vondt i bekkenet lenger, men ryggen er derimot kjempevond. Det er tungt å gå rundt og bære på denne digre badeballen av en mage! Også som jeg ser ut. Har du kjørt deg vill? Ingen problem, jeg er NAF veiboka! Jeg har fått strekkmerker på steder jeg ikke visste at man kunne få strekkmerker på, og syns godt at babyen kan komme i dette øyeblikk, så jeg slipper å få fler. Jeg ser ut som en tiger fra halsen og ned, og gruer meg til å ikke være gravid lengre - for da har jeg ingen unnskyldning. Nå er det jo så fint å kunne si "Hold kjeft, jeg er gravid!", uten at noen kan protestere :-)

Men her har ikke babyen skjønt tegninga i det hele tatt. Jeg har 14 dager igjen til termin, men babyen har ikke begynt å feste seg engang. Han har ENDELIG skjønt hvilken vei som er veien ut, men det stoppet visst der. Jeg ser for meg årene fremover med leksehjelp og blir sånn passe svett. Når han ikke skjønner at tiden for å komme ut av magen nærmer seg, er jeg usikker på om han kommer til å skjønne særlig mye i det hele tatt på utsiden. Så hører jeg at slett ikke alle babyer fester seg før fødsel, men siden jm er så bombastisk på at han SKAL feste seg, mister jeg litt motet. Hun satte opp ny time om to uker, og mener at "Javisst skal vi treffes da!". Hmpf!

Heldigvis har jeg ikke mange plager nå på slutten bortsett fra vond rygg, liten blære og en mage som er i veien uansett hva jeg begir meg ut på. Jeg har mye kynnere og maserier som ikke fører til noe som helst, men det er for så vidt levelig enn så lenge. Jeg bare gleder meg til å være ferdig og få hilse på den lille pøbelen :-)

Skrevet

Haha...Jeg må bare le litt av alle innleggene som kommer. Er så godt å høre at andre er i samme situasjon, men at vi faktisk klarer å gjøre mye humor ut av dette :) Føler det litt som deg eelise, føler babyen ALDRI kommer til å ville komme ut, at jeg kommer til å gå gravid i all evighet (vet det ikke er reelt, men føler det slik nå). Jeg har til og med sagt i fra at "nå kan du få komme ut", men ikke noe respon på det. Håper det skjer om ikke lenge.

Hvor ofte har dere forresten gått til kontroll de siste mnd? Trodde det var vanlig å gå en gang i uken siste mnd, men det gjør ikke jeg :/ Noen andre????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...