apea28 Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Er i 7 uke og har vært plaget med en intens kvalme i snart 3 uker nå. I tillegg er jeg helt utslått/sliten. Har prøvd mange kjerringråd f.eks ingefærkapsler, drikke masse vann, grønne epler, massere på undersiden av håndleddet. I går var første gang jeg måtte meldepass en time etter jeg kom på jobb. Jobber kun natt, men magen vrengte seg så gæli, var som å få en kniv vridd rundt i magen og noen som dro ryggraden ut i ryggen. Kan ikke huske det var så ille sist jeg var gravid. Har fått time til legen idag blir litt engstelig, men noen somkjenner seg igjen og/eller har flere tips mot kvalme?
nikitaa90 Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Eneste som hjelper, selv om det mange gang kommer opp igjen så er det mat. Noe lett. Spis annenhver time, lite og ofte. Bare tving i deg Jeg spyr for det meste magesyre, altså når jeg ikke har noe i magen, før jeg rekker å spise noe.. da forter jeg meg å spise rett etter jeg har spydd, før jeg rekker å bli kvalm igjen. Men er fryktelig vondt å spy magesyre, kjennes ut som ribbeina skal knekke
2010 Mammaen Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Hei! Har skrevet det ganske mange ganger nå (se bort i fra dette de som har lest det før) men jeg vil anbefale akupunktur! Jeg har fått utrolig lindring av det i alle fall! Virkelig verdt å prøve det : )¨ Lykke til!
lillebollemor74 Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Prøv litt lakris. Jeg kjøper sånne pastill-esker med Doc sterk lakris, de er sukkerfrie. Hjelper meg. Og så får jeg så veldig klar og fin stemme i tillegg. )
to gutter og ei jente Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 jeg fikk afipran på resept av legen og det var som å få et nytt liv....
apea28 Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2009 Tusen takk for alle svar og tips.. Da skal jeg prøve det meste, men dette akupunktur varer det en stund eller bare akkurat der og da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå