Fru Frø Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Hei, Jeg har booket privat UL uke 11+4. (Vet nøyaktig hvor langt jeg er på vei da jeg hadde en tidlig UL i uke 6). Velger å ta UL så tidlig da jeg skal reise bort og har lyst å kunne fortelle (med trygghet) at jeg er gravid. Når har dere booket? Tror dere 11+4 er for tidlig..? Vil sjekke at alt er OK, inkl nakkefold
Maiblomst2010 Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Hei, Jeg har også booket 11+4, faktisk - og lurer på akkurat det samme som deg! Men da jeg snakket med gyn., så mente han at det var sent nok til å se. Vil gjerne høre andres erfaringer
snuppe<3mai10 Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Har bestilt tidlig UL i uke 12+0. Er nå 8+1. Lurer på det samme som dere, om alt virker greit. Tenker at jeg kan fortelle det til omgivelsene hvis alt er ok Hadde ikke UL før rundt uke 18 sist gang, og syntes det var altfor lenge å vente!
mollie Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Vet dere hvor mye det koster for privar UL?
cathoz Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg var på ul i går 9 uker og kunne se en liten skapning med bankende hjerte som var hele 2 cm;) Herlig å få bekreftet at det var en spire der som hadde det bra! Det kostet 500 hos privat jordmor! Er nok mye mer å se i uke tolv men jeg orket ikke vente,trengte litt motivasjon pga kvalme og utmattelse!
mamsen30 Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg skal på UL igjen til mandag, er da 11+4. Jeg hadde UL i uke 7 også, men da så vi ikke stort (utvendig UL, så annet var vel ikke å vente). Gleder meg til å se at alt står bra til inni der. Jeg går til kontroll hver mnd hos en lege som har UL på kontoret, får UL hver mnd men betaler ikke noe for det.
snuppe<3mai10 Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Koster 800 kr der jeg har bestil UL (Kristiansand). Det er det verdt synes jeg
*LillaMeg* Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg skal ha privat ul i uke 12+4.. Og jeg spurte kontordama i tlf, tid jeg kunne se noe.. Hun sa at jeg til og med kunne se noe når ejg ringte, var da 9uker på vei, men de hadde ikke ledig før 12. Så tror nok du får se noe..
Turbodama Skrevet 7. oktober 2009 #10 Skrevet 7. oktober 2009 på Majorstueklinikken koster det kr 1200,- Jeg skal i neste uke:-)
minimii Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Hei. Jeg skal ha første kontroll hos privat gynekolog i uke 10+0 (tror jeg) Da skulle jeg også få UL. Tar man utvendig UL da? Og hva ser man i så fall? Det koster 500 kr for meg, men jeg fikk henvisning av lege til gynekolog og fortsetter bare der siden hun er så hyggelig. Gleder meg i alle fall.
Fru Frø Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg tror man kan se fosteret ganske tidlig, men skal man måle nakkefold og sjekke om det er hjertefeil tror jeg man tidligst kan se det i uke 11, helst enda litt senere.
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 7. oktober 2009 #13 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg skal også på privat UL når jeg er 11+4, om 6 dager:) gleder meg kjempemasse! Jeg vil bare vite at hjertet slår jeg. Hensikten med at jeg drar til tidlig UL er ikke fordi jeg vil sjekke om nakkefolden er unormal med tanke på Downs syndrom, det er bare en trygghet for meg selv. Jeg hadde en SA i juli, men har ikke hatt noen blødning i dette svangerskapet. Må roe tankene med at babyen har det bra, derfor jeg har valgt å ha tidlig ultralyd. Også syntes jeg 11+4 var en fin tid:) rundt den tiden man som regel sier det til omverdenen.
Kreps80 Skrevet 7. oktober 2009 #14 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg skal på ultralyd imorgen, da er jeg 11+3, på oslo city legesenter. Jeg skal sjekke nakkefold og spurte når jeg kunne komme, man måtte ha fullgått 11 uker. håper jeg kan se noe, hvis ikke er det viktigste for meg at det er liv, har mistet så mange symptomer så jeg trenger bekreftelse på at babyen er der, har mistet før. Forutsatt at alt har gått bra skal jeg prøve å gå inn her imorgen og svare på hva jeg fikk se (går det ikke bra regner jeg ikke med å være i stand til det...) Det koster 1100 kr, jeg syns det er svinedyrt men totalt verdt det, var på ultralyd i uke 7 også fordi jeg hadde blødning, da var det bare en liten klump med bankende hjerte, var veldig fint å se allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå